4 Ekim 2010 Pazartesi

DİKKAT (Boğaziçi Üniversitesi'nde) LİNÇÇİ VAR: Doç. Dr. Ali Kerem Saysel

Ali Kerem Saysel'in sayfasına hoşgeldiniz

Doç. Dr. Ali Kerem Saysel
Boğaziçi Üniversitesi
Çevre Bilimleri Enstitüsü
www.esc.boun.edu.tr
http://www.ie.boun.edu.tr/labs/sesdyn
http://alisayselekoloji.blogspot.com
Boğaziçi Üniversitesi, 34342 Bebek İstanbul
tel: +90 212 3597252; fax: +90 212 2575033
ali.saysel at boun.edu.tr

Araştırma
Araştırma alanım sistem modellemesi, çevresel dinamikler ve sürdürlebilirlik sorunları hakkındadır. Yarıkurak ekosistemlerde su yönetimi, ortak kaynak sistemleri ve iklim politikaları hakkında çalışmalar yapıyorum. Öğrencilerimle birlikte, çevresel kaynakların yönetimi için, ve insanların, çevresel kaynak sistemlerinin içerdiği dinamik karmaşıklığı öğrenebilmelerine yardımcı olmak amacıyla benzetim modelleri ve bilgisayar oyunları geliştiriyoruz. Başarılı yönetim stratejileri inşa edebilmek ve öğrenmeyi kolaylaştırabilmek için, karar vericilerin dinamik karmaşıklık içeren çevresel problemleri nasıl kavradıklarını anlayabilmemiz gerekir. Etkileşimli dinamik benzetim oyunları ve karar deneyleri, yetersiz zihinsel modellerden kaynaklanan sistematik hataların araştırılmasında faydalı bir yöntem sunmaktadır.

Öğretim
Günümüzün önemli çevre sorunları hakkında, teknoloji ve yönetim alanındaki indirgemeci bakış açılarının sınırlarını sorgulayan, alternatif toplumsal perspektiflerin önemini vurgulayan bir lisans dersi veriyorum (Esc 307, Toplumsal Ekoloji). Verdiğim diğer bir lisans dersi ise mühendislik fakültesinde, dinamik yönetim problemleri ve benzetim oyunları üzerinedir (IE 484, Benzetim Oyunları ve Karar Deneyleri). Yüksek lisans derslerimden birincisi, dinamik sistem modellemesinin ilke ve yöntemleri hakkındadır. Doğal çevre ve kaynak sistemleri üzerindeki uygulamalara ağırlık vermektedir (Esc 577, Çevresel Dinamikler için Sistem Modellemesi). Diğer bir yüksek lisans dersim ise sistem düşüncesi ve sistem modellemesinin sürdürülebilirlik problemleri üzerindeki uygulamaları hakkındadır (Esc 578, Sürdürülebilirlik için Sistem Modellemesi).

Ali Kerem Saysel'in özgeçmişi

Ali Kerem Saysel'in akademik yayınları

Dersler: Esc 577: Çevresel Dinamikler için Sistem Modellemesi (sonbahar)

Esc 578: Sürdürülebilirlik için Sistem Yaklaşımı ve Modellemesi (ilkbahar)

IE 484: Benzetim Oyunları ve Karar Deneyleri (sonbahar)

Esc 307: Toplumsal Ekoloji (İlkbahar /Yaz)

Esc XXX: Doğal Kaynakların Yönetiminde Simülasyon Oyunları (ileride)

Ali Kerem Saysel'in iklim, su ve enerji sorunları hakkındaki yorum yazıları

Diğer profesyonel sayfalar:

System Dynamics Society www.systemdynamics.org

International Society of Ecological Economics http://www.ecoeco.org

(Kaynak: http://web.boun.edu.tr/ali.saysel/Turkish.htm )


***


Ayrıca bakınız:

LİNÇÇİ Ertuğrul Timur, öznesiz tümce kuruyor!

Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!

Linç imzacıları listesi