18 Temmuz 2010 Pazar

Fazıl Say'ı, Charles Bukowski tadıyla eleştirmek!

Fazıl Say’a açık mektup


Altay Esiroglu


Fazıl Say sen manyak mısın ne istiyorsun her seçim sonrası bizden?

Geçen “ülkeyi terk edeceğim” demiştin şimdi de Deniz Baykal’a mektup yazmışsın. Hasta mısın?

Fazıl Say nerede eğitim aldın çok merak ediyorum. Senin Türkçe derslerine giren öğretmenin manav mıydı, var mı bunun cevabı? Fazıl Say, Deniz Baykal’a yazdığın mektubun her satırında üç nokta kullanmışsın. Cümleye derin anlam katacak başka şeyler yok mu Fazıl Say? Bu mektubu bana bir başkası gösterseydi bir ilkokul çocuğu babasının gazıyla Deniz Baykal amcasına yazmıştır diye düşünürdüm. Fazıl Say hiç mi kitap okumuyorsun sen?

Fazıl Say seni “aydın” diye pazarladılar bize. Ülkesini çok seven bir insan ilk önce kendi dilini doğru kullanmaz mı? Kullanmazsa bunun adı çakma aydın olmaz mı Fazıl Say? Dostum, bir soru cümlesinde soru işareti bir kere kullanılır benim sana yazdığım bu mektupta olduğu gibi. Bunu da mı görmedin hiçbir yerde? Yazdığın diğer yazılardan da haberim var; hepsinde aynı hata! Farkında mısın Fazıl Say? Sen böyle hatalar yaparsan gazete sitelerindeki okuyucu yorumlarından ne farkı olur bunların? Millet onlarla taşak geçiyor Fazıl!

Fazıl Say 30 milyon 16 kere Estonya ederse, 42 milyon kaç tane Estonya eder hiç mi hesaplamadın bunu? Ailende matematik dehaları var onlardan bir şey kapmadın mı bu yaşına kadar? Fazıl Say insan dert ettiği ülkeyi çok seviyorsa o ülkede yaşayan diğerlerine saygı göstermez mi? Ben ülke sevgisi konusunu tartışabilen birisiyken buna saygı gösteriyorsam senden bunu beklemem abes mi?

Fazıl Say gördüğüm kadarıyla ömrünün çoğunu ülke dışında geçirdin. Ne ara ülkesi için parçalanan birisi oldun? Baykal’a yazdığın mektupta CHP’ye oy veren yüzde 24’ün zekasının çok büyük olduğunu söylemişsin. Yazdığın bu mektupla onları temsil ediyorsan eğer senin zekanın durumu hakkında ne düşünmemi bekliyorsun Fazıl Say?

Fazıl Say, CHP partizanlarının içinde Deniz Baykal’a adam gibi mektup yazacak kimse yok muydu da bu işe sen el attın? Yoksa reklamını yapmak mıydı amacın? Yazdığım işbu mektupla reklamına bir tuz da ben kattığım için bana da bir konserin için bilet ayarlar mısın?

“Varoşlara inelim, halkla bütünleşelim…” demenin hemen öncesinde Atatürk’ün “Ben halkı niye dinleyeyim, halk beni dinlesin” demesini örnek vermişsin. Diktatörlük mü istiyorsun Fazıl Say? Yok amacın demokrasi ise bu nedir Fazıl Say?

Fazıl Say sen nasıl oluyor da kendini çok önemli bir insan olarak görüyorsun? Kaç kişi senin kim olduğunu biliyor, 70 milyon içinde kaç kişi seninle avunuyor tombik? “100 konserimin 80’ini yurtdışında veriyorum” diyen sen misin yoksa bizim hacı amca mı? Vatan sevgisi yurtdışına kapağı atmak mıdır konçertolarını yediğim?

Fazıl Say akıllı adamsın! Bu ülkede popüler olmanın yolunu bulmuşsun, helal olsun. Eğer işin müzikse, oradan beslenmeyi düşünüyorsan bu yaptıklarının samimiyetine nasıl inanayım Fazıl Say? Sen eğer böyle yaparsan; önündeki Muş Ovası’na bir tohum bile atmamasına rağmen “laik düzeni korumalıyız” diyen Ziraat Fakültesi Dekanı’ndan ne farkın kalır Fazıl Say? Fazıl Say, Shakespeare’in “Dostum siz şemsiye yapınız, sadece şemsiye yapınız, yalnızca şemsiye yapınız,” diye biten hikayesini hiç mi duymadın? Duyduysan da hiç mi ibret almadın?

Siyasete bu kadar meraklıysan ne diye hala piyano başında kafanı sallıyorsun oynar başlı müzisyen?

Fazıl Say!
Yeter sayma artık!


***


6 Yorum


Darkohl April 4th, 2009 tarihinde demis ki;

Bu modeller böyle, hayatlarının bir kısmını yurt dışında geçirerek Türkiye’yi en iyi şekilde temsil ediyorlar!
Orhan Pamuk 1
Fazıl Say 2


uzunhikaye April 10th, 2009 tarihinde demis ki;

Ülkede inanılmaz bir aydın darboğazı yaşanıyor, televizyonlara bakın kadrolu birkaç adam var kanaldan kanala geziniyorlar.. Mecburen kitabında‘imam ezan okudu’ yazacak kadar kültüre uzak kişilere (ezanı müezzin okur) yada Türkçesi ve çıkarım yeteneği yerlerde sürünenlere aydın diyoruz..


cumhur abi April 10th, 2009 tarihinde demis ki;

ülkede aydın darboğazının yaşanmaması için eğitim sisteminin değişmesi lazım. düzgün bir eğitim alma şansı olmayan sıradan bir insan bile olamaz ki, aydın olmasına imkan yok. eğitim sisteminin değişmesi için de aydınlar, iyi yetişmiş yöneticiler lazım. aydın olmadığı için eğitim sistemi değişmez, eğitim sistemi değişmeyeceği için de aydınlar yetişmez. kısır döngü içinde yuvarlanır gideriz.


çellist June 20th, 2009 tarihinde demis ki;

Fazıl SAY’ın görüşlerine %100 katılıyorum ki müzik ve sanat kültürü bu denli az olan, büyük önderimiz ATATÜRK’ten sonra sapıtan ve saptıran görüşlere sahip bir yığın insan kalabalığının olduğu ülkemizde yaşamamak istemesi ve bunu aktarması çok doğal sanatçı ruhu canım siz anlamazsınız buraya yazılacak okadar çok şey var ki gerek yok yazmaya evet bizler notalardan anlarız kafamız bunlarla doldu türkçe ve matematik dersiyle çok fazla ilgilenemedik bak bakalım bu adam kaç yaşından beri müzikle iç içe adı yeter yurt dışında yapsın bestelerini ve türk adıyla Fazıl SAY’ la duyursun Türkiye ninde desteğinin az olduğu ama övündüğü bir besteci ve piyanisti olsun aaaa buraya nokta koymam gerekiyo sanırım.


cumhur abi July 11th, 2009 tarihinde demis ki;

bu millet büyük önderiniz ATATÜRK’ten sonra sapıttıysa sizce bu sapıtmada ATATÜRK’ün düzenlediği eğitim sisteminin bir etkisi var mıdır?

mesela osmanlı’nın eğitim sistemi atatürk gibi, enver paşa gibi, necip fazıl gibi, neyzen tevfik gibi isimler yetiştirmişti. sonradan sapıttıysalar buna hangi eğitim sistemi neden oldu?

sanatçı ruhu sadece notalardan anlıyorsa neden tutar da uzun uzun mektuplar yazmaya kalkar? mektupların alıcısı çello çalmaya kalkışıyor mu?

fazıl say iyi bir piyanist sadece. ama reklam müziği yapmasın beste yapmaya devam etsin. insanların sanatını ve düşüncelerini birbirinden ayırmayı öğrenin artık.


zafer SAFRAN July 13th, 2009 tarihinde demis ki;

cumhurabi katılıyorum bu yorumu herkes okusun ..

(Kaynak: Delinin Kuyusu)