29 Mart 2010 Pazartesi

Oyuncu Oğuzcan Önver, şiir de yazıyor!

bronşit!

........................................................irem aydaş'a..

'ne kadar sevsen geçmez' demiştim..
eski bir şiirimde..
şimdi öyle dedim diye

Çok pişmanım!..

Sen beni sevdin diye geçmişti
Tüm acılarım..
Hayallerim tutsaklıktan kurtulmuştu..
Ve itiraf ediyorum:
Kendimle barıştığım bile olmuştu,
Kendimi gördükçe gözlerinde..

Ama senin acılarını geçiremediğimi anlayınca..
Ne kadar sevsem geçmez mi? diye sorduğumda
Geçmez..
Deyince sen..
Ve ben mahvolunca o an..

Ağladım..

Bu sanrının geçmesi için
Dua ettim tanrıya..
Ben daha önce hiç dua etmemişim..
Onu anladım..
Dua etmeyi de öğrenmiş oldum, bu arada..

Doktor 'bronşit' deyince
Sabahın köründe..
İnanmadım ona..
Olsa olsa
Kokunun eksikliğinden kaynaklanan
Gözyaşı sendromuna bağlı
'acı' kanseriydi bu..
Her kanser acıydı zaten bi yerde..

Keşke Hipokrat daha fazla yaşasaydı..
Keşke sen.. ve keşke ben..

Keşke 'keşke'yi bulan adam intihar etmeden önceki son mektubunda keşke'nin kullanılmasını yasaklasaydı..
Vasiyetine uysaydık bizde ve hiç duymasaydık keşke' acısını..

Eğer terkedersen beni sen..
Ben sigaraya başlıyacağım..
Anti depresanlar
Kimyasallar..

Ben kimyadan da anlamam, biliyorsun..
Yanlışlıkla intihar ederim falan..
Yanlışlıkla intihar edilir mi bilmiyorum ama intihar keşke yasak olmasaydı diyorum arada..

Bunları neden anlatıyorum sana biliyormusun sevgilim?
-beni terketme diye sen
tehdit ediyorum seni resmen..
affet...

Aklıma geldikçe..
Gülseren ve sen..
'ölmek kolaydı ama sen vardın'*

Bu acıdan kurtulmanın bir yolu olmalı diyorum..
Yol'larda boğuluyorum..
Oysa ki en yakın deniz
Taa uzaklarda ..
Bakışlarının deltasında..

Oysa ki...
Nasıl da dökülüyorum denize taşıdığım alüvyon acılarımla delta ovasından..
Bakışlarının düştüğü her yer deniz benim için..
Keşke benim bakışlarımda..
Bir yere düşebilse veya bir düş' olabilse...
Senin teninde..

Beni terkedersen eğer..
Varlığım varlığına armağan olsun!
Ne mutlu giderayak' sosyal mesaj veren şaire...


Oğuzcan Önver
29 Mart 2010