26 Nisan 2009 Pazar

İBB Şehir Tiyatroları Ailesine Açık Mektup


Ümran İnceoğlu
25 Nisan 2009



Gerek Genel Sanat Yönetmeni Sayın Orhan Alkaya ve gerekse Yönetim Kurulu üyelerimiz tarafından konuyla ilgili resmi toplantı ve özel sohbetlerde yıllardır kullanılamadığı için biriken münhal A kadrolarımızın Maliye Bakanlığı tarafından stajyer kadroya çevrildiği, yıllardır kadro bekleyen bizlerin ancak stajyer kadroya alınabileceği bildirildi, söylendi.

Bir kısmımıza da birkaç ay önce stajyerlik sınavına girdiğimize dair belgeler imzalatıldı. Ben Musahipzade Celal Sahnesi’nde bizzat Genel Sanat Yönetmen Yardımcısı Sayın Süha Volkan Sağırosmanoğlu eşliğindeki “imza törenim” sırasında “21 sene sonunda gerçekten stajyer kadrosuna mı alınacağımı” sorarken “A kadrosuna alınan olup olmadığını” imza atmadan önce bilmek istediğimi de ayrı bir soru olarak yönelttim.

Kendisi bana sadece hepimizin bildiği gibi “Osman Gidişoğlu”nun alındığını ama bu konuda kendilerinin bir dahli olmadığını, söyledi. Art niyetsiz, güven duygusu gelişmiş bir yapım olduğu ve bana bunu söyleyen kişinin 21 yıldır tanıdığı bana doğruyu söyleyeceğine inancım sonsuz olduğu için “inanmış” olarak ayrıldım...

22.04.2009 günü Sahne Direktörlüğümüz tarafından telefon edilerek; kadrolarımızın geldiği gerekli belgelerin 5 gün içinde tamamlanması gerektiği bildirildi.

Ancak bugün öğrendim ki; hal bize aktarıldığı gibi değilmiş.

5 adet A Kadro yerleştirilmesi yapılmış!

Osman Gidişoğlu
Jülide Kural
Şahika Tekand
Hüseyin Avni Danyal
Ali Mert Yavuzcan (birkaç ay önce oyun bırakıp -Üç Kız Kardeş-, tazminat alarak ayrılan arkadaşımız)

Ayrıca;

Stajyer kadrosuna giren herkes stajyerlik süresi sonunda tekrar sınava tabii tutulacaktır.

Bu usulsüz kadro yerleştirmelerinden dolayı “hak gaspına” uğradığımı(zı) düşünüyor, benim durumuma düşen arkadaşlarımı, yıllardır verdikleri emek hiçe sayılarak “mektepsiz” denilerek kadro dışı bırakılan arkadaşlarımı da bilgilendirmeyi görev biliyor, kurumum içinde bulamadığım hakkımı aramak için üzülerek hukuk yoluna başvuracağımı tarafınıza bildiriyorum...

Saygı ve sevgilerimle...


Yorumlar

nergis güngör
4/26/2009
sadece hükümette arkadaşları var diye emekliliğine 3 yıl kalmış bir kişi kadroya alınmış. sadece kadirizmden dolayı son on yılda üç oyun bile oynamamış bir kızcağız, ki yasa çok açıktır, der ki, tiyatrolarda on yıldır başrol oynamış olması gerekiyor kadro almış, ki bu kız vişne bahçesinde döküldü. son on yılda belki üç dört kez sahneye çıkmış olan, ki yasa çok açıktır bir hanım a kadroya giriyor. ne kadar acı birşey. ümran inceoğlunun dışında kimsenin sesi çıkmıyor. bu kadroya girenler hangi oyunlarda oynayacaklar merak ediyorum. 62 yaşında 162 kiloluk bir kişiye göstermelik olarak çocuk oyunu asılmış. kaç kez oynadı ki?

dogan batanay
4/26/2009
böyle saçmasapan olaylarla kamuoyunu meşgul etmesinler.konu kendi kadroları olunca, sanki Türkiye’nin en önemli meselesiymiş gibi şarlıyorlar. Anadolu’da oyunlar yasaklanıyor, oyuncular tutuklanıyor, kendi tiyatrolarında oyunlar sansürleniyor küçük hanımlarla beylerin umurları değil. Yılda oniki ay maaş alıyorlar, teşvikler alıyorlar, oyunlarda oynamamak için düzmece raporlar alıyorlar ama Samanyolu, Kurtlar Vadisi demeden kanal kanal dolaşıyorlar. Dublajcılar boykot yapıyorlar, bunların maaşları yattığı için paraya ihtiyaçları yok, dünyanın en ayıp şeyini yaparak, boykot kırıyorlar. Hem devlet tiyatrosundan maaş alıyor, hem diyalog diye okulu var, hem özel tiyatro kurmuş, hem devlet tiyatrosunda on yıldır sahneye çıkmıyor, hem de oturduğu yerden ahkam kesiyor. ayıp yahu. binlerce konservatuar mezunu genç dizi setlerinde sağlığını tehlikeye atıyor, turne otellerinde bitleniyor, ümmühan hanımın kadrosu gelmiş mi gelmemiş mi, hiç birimizin umrunda değil doğrusu. o da torpil bulsaymış olurmuş.

Savaş Aykılıç
4/26/2009
Sayın Doğan Batan Ay !Nickname’inizden profesyonel bir provakatör olduğunuz anlaşılıyor. Doğan Batan Ay !Ne yapmaya çalışıyorsunuz ?Önce suyu bulandırmayı sonra da balık avlayan ayı mı örnek alıyorsunuz ?Burada sorun kişisel değil ilkeseldir.BU yaptığınızla gerçekten ,samimiyetle "oyunların anadoluda yasaklandığını , oyuncuların tutuklandığını" vb. sorunları dile getiriyor , sorumluların karşısında mı yer alıyorsunuz ; yoksa bu görüntünün altında , sinsice "sorumluların" yanında yer alarak onların yaptığı yanlış uygulamaları karartmak , örtbas etmek ve hedef saptırmak amacına mı hizmet ediyorsunuz ?Bir insan bütün bir paragraf boyunca sıraladığı konularda duyarlı ve ama son cümlede adı geçen sanatçı(lar) için duyarsız olabilir mi ?Sanatla , tiyatro ile (dublajdan bahsettiğine göre belki de o çevreden ya da o çevrenin dedikodusu ile ilgili bir çevreden olabilir bu arkadaş) dublaj , dizi oyuncusu vb...hiç bir sanatçının , sanatla işgal eden insanın bunca duyarsız , kaba , hoyrat ve acımasız olabileceğini sanmıyorum. Eğer böyle biri ise ne sanat ortamında ne de bu sitede ona yer olmamalıdır.Ben kendi adıma bu zihniyetteki insanlarla değil aynı sanat camiasında olmaktan , aynı sitede yazılarımızın alt alta çıkmasını bile istemem. Çünkü duyarlı olmak için sanatçı olmak , sanat yapmak , sanatsever olmak bile gerekmez. İnsan olmak yeterlidir. Bir insan eleştirilerini terbiyesizleşmeden , seviyesizleşmeden , geçtik empatiyi hiç olmazsa başkalarının acılarından zevk almadan , çirkinleşmeden , ilkesel bir sorunu bireye inirgeyerek çarpıtmadan ; "bananecilik " dışında dile getiremez mi ? "Hiçbirimizin umurunda değil" buyurmuş hazret-i doğan batan ay. Çok merak ediyorum kim bu "hiçbir kimseler" ?Lütfen biraz anlayış , biraz anlamaya çalınınız , kendinizi bu insanların yerine koyunuz , sevgiyle , saygıyla konuya yaklaşınız ; o aynada kendinizden başka birşeyi göremezsiniz ! İnanın bana sanat da bundan ne daha fazlasına yarar , ne de daha fazla birşeydir.

4/27/2009
doğan batanay isimli sahte kişiÜmmühan değil Ümran...Devlet Tiyatrolarında değil şehir tiyatrolarında..Çok eskiden yıllar önce bir iki küçük deneme dışında Hiç dizide oynamadıHiç özel okulu olmadıÖzel tiyatrosu ritüellere dayalı araştırmacı bir çalışmadır sokak tiyatrosudurher sezon en az 2-3 oyunda çocuk oyununda sahneye çıkmaktadırsen dünya üzerinde 21 sene stajyer yada kadrosuz çalıştırılan bir başka kişi tanıyorsan buraya yazar mısın

dogan batanay
4/27/2009
Ha ümmühan, ha ümran ne fark ederki, isimsiz yazan vatandaş?sonunda bugüne kadar bir karşı duruşu varmıki herhangi bir konuda. mesela erol toyun oyununu oynadığı için dört ay hapse giren oyuncuya karşı mücadele vermişmi. ayrıca yazımı doğru oku . diyalog denen okulun sahibi devlet tiyatrosunda. şehir ile devlet arasındaki farkı biliyoruz herhalde. bu tartışmaları tiyatrolarında yapsınlar. bize ne kadro varmı yokmu omu girmiş omu çıkmış memleketin daha mühim meseleleri var.

(Bakınız: Tiyatro Dünyası)