6 Mart 2009 Cuma

İBB Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeni Orhan Alkaya, Nedim Saban’ı Yalanladı.


Orhan Alkaya’nın Nedim Saban'ın Yazısı ile İlgili Açıklaması

İ. B. B. Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmeni Orhan Alkaya’nın Açıklaması
06 Mart 2009

Nedim Saban, “Şehir Tiyatroları’nda Yeni Bir Sansür Hikayesi” başlıklı yazısında, başlıktan başlayarak, külliyen yalan söylemektedir.

Saban, “Şair Orhan Alkaya’nın emriyle, gala gecesinde, Yahya Kemal’in 26 Ağustos adlı dörtlüğünün yasaklanması emredilmiştir (imla yazara aittir)” diyor.

1- Yalan söylüyor. Şerefli insanlar için ispat hakkı doğuran bu iddianın mesnedini, Saban ortaya koymalı.

2- Bilmeden yazıyor. Sönmez Atasoy’un yazdığı “Kendi Gök Kubbemiz” oyununun hiçbir yerinde, Saban’ın kaldırıldığını öne sürdüğü dörtlük yer almamaktadır. Dolayısıyla, olmayanın kaldırılması zaten söz konusu olamaz.

Saban, dağınık yazısının başka bir yerinde, “(…) Genel Sanat Yönetmeni’nin bir oyuncuyu odasına çağırarak rapor almasını teklif ettiği, sansürün kılıfını bu rapora uydurmayı tasarladığı rivayet edilir,” diyor. Yalan söylüyor, diyeceğim ama rivayetin yalanı olur mu, izanınıza kalmış. Bildiğim, rivayetin sonunun gelmeyeceği gerçeğidir.

Biraz ciddiyet lütfen.

Orhan Alkaya
Genel Sanat Yönetmeni

Not: Nedim Saban’ın ilgili yazısı bize de gelmişti fakat sadece duyumlara dayalı suçlamalar olduğu için yayımlamadık, Sayın Alkaya’nın açıklamasına konu yazı: “Şehir Tiyatroları’nda Yeni bir Sansür Hikayesi”

Şehir Tiyatroları ve Kendi Gök Kubbemiz ekibi Nedim Saban'ın yazısına tepkili

Haber Giriş Tarihi: 06 Mart 2009

(Kaynak: tiyatrodergisi.com.tr)