8 Şubat 2009 Pazar

Tiyatro siteleri, "Özdemir Nutku skandalı", "Talat Halman skandalı"nı görmezden gelirken, biz onların "sorun" dediklerini de okurlarımıza aktarıyoruz!

www.tiyatronline.com editörü Yaşam Kaya'nın sigaralı pozu.


Tiyatro oyunlarinda sahnedeki oyuncularin "gerçekçi olmak" adina sigara içtigine sahit oluyorum...

Burçak Semerci gönderdiği e-postayı yayınlamayı görüşlerine katıldığım için aynene yayınlıyorum...

Enver Başar

Sayin Tiyatronline Yetkilisi,

Ozel veya kamu olsun, kapali kültürel alanlarda sigara içilmesini yasaklayan kanuna ragmen, tiyatro oyunlarinda sahnedeki oyuncularin "gerçekçi olmak" adina sigara içtigine sahit oluyorum. Oyundan çnce sigara içilecegini bilmedigim için ve oyunun sirasinda çevremdekileri rahatsiz ederek kalkip gidemeyecegim için kaçamiyorum ve sigara dumanina maruz kaliyorum. Olümün, tecavüzün bile rolü yapilabilirken neden sigara içmenin rolü yapilamasin, ben daha önce çok basarili bir sekilde yapildigini izledim. Kapali alanda sigara içilmesini yasaklayan kanun sahne veya seyirci ayirimi yapmiyor. Simdiye kadar yönetmeni bulup uyarmayi denedim, bulamadigim durumlarda tiyatronun e-posta adresine eposta attim, ama genelde pek umursamiyorlar ve ben hali hazirda sigara dumanina maruz kalmis oluyorum.

Oyunlarda sigara içmesini engellemek için bundan sonra Saglik Müdürlügüne ve belediyeye grup adi vererek sikayetçi olmayi düsünüyorum, o da ise yaramazsa oyunda sigara içildiginde kalkip "burada sigara içilmesi yasak, söndür o sigarayi" diye bagiririm belki de (Italya'daki kadin gibi). Ama hayatima renk katan tiyatrolara bunu yapmadan önce web sitenizden onlara seslenmek isterim, belki seyircilerin sahnede içilen sigaradan rahatsiz oldugunu okurlarsa ve kanunen yasak oldugunu ögrenirlerse (kanunda sigara içene 62 TL ceza var, bunun pek caydiracagini sanmiyorum, ama yazili uyariya ragmen kapali alanda sigara içilmesine izin vermeye devam eden isletmelere 500-5000 TL ceza var: http://www.havanikoru.org.tr/ceza_hukumleri.html) bu konudaki tutumlarini degistirirler. Saygilarimla,Burçak Semerci

(Kaynak: tiyatronline.com)