(Aşağıdaki bazı sözcükleri biz kırmızıya boyadık. Linkleri biz verdik. / OYUN)
Şişli Belediyesi Muhsin Ertuğrul Tiyatro Ödülleri-2009 Dağıtıldı
Şişli Belediyesi Muhsin Ertuğrul Tiyatro Ödülleri 2009, 23 Şubat akşamı Cevahir otelde dağıtıldı.
Jüri:
Tayfun Kahyaoğlu (Jüri Başkanı-Şişli Belediyesi Başkan Yardımcısı)
Orhan Alkaya ("Kazmacıbaşı'nın Şehir Tiyatroları'nı yönetemediğinin kanıtı olan haber linkleri") ("Ama Beni İktidar Yapan Müdahale İyidir") (İ.B.B. Şehir Tiyatroları Gn. Sanat Yönetmeni) Yerine, Dilek Tekintaş-Dramaturg
Osman Wöber ("Devlet Tiyatroları Kurtlar'a hizmet ediyor!") (İst. Devlet Tiyatrosu Müdürü) Yerine, Turgay Tanülkü-Oyuncu
Dilek Türker (Tiyatro Ayna) (En İyi Kadın dalında aday gösterilmesini istememiş.)
Zafer Ergin (Oyuncu) (Oyun izleyemediği için oylamalara katılmamış.)
Hale Kuntay (Giysi Tasarımcısı)
Tuncer Cücenoğlu ("Dün akşam Mitos-Boyut'u aradığımda, başıma acayip bir şey geldi!") (Oyun Yazarı/Müjdat Gezen Sanat Merkezi okutmanı)
Sadık Kızılağaç (Sahne-Giysi Tasarımcısı)
Arda Aydoğan (CRR Eski Sanat Yönetmeni)
Yaşam Boyu Onur Ödülü:
Mücap Ofluoğlu
Tiyatroya Emek Ödülü:
Nejla Uygur (Oyuncu)
T. Yılmaz Öğüt (MitosBoyut Yayınevi Editörü) ("Dün akşam Mitos-Boyut'u aradığımda, başıma acayip bir şey geldi!")
Tiyatroya Destek Ödülü:
Mustafa Sarıgül (Şişli Belediye Başkanı)
Selami Öztürk (Kadıköy Belediye Başkanı)
Kemal Aydın (Bahçeşehir Belediye Başkanı)
Aziz Yeniay (Küçükçekmece Belediye Başkanı)
Adaylar ve kazananlar:
En Başarılı Işık Tasarımcısı:
Kemal Yiğitcan (Acı/Tiyatro Ayna ve Nehrin Solgun Yüzü/Tiyatro Stüdyosu)
Cem Yılmazer (Cesaret Ana ve Çocukları/Semaver Kumpanya)
En Başarılı Dekor Tasarımcısı:
Barış Dinçel (İstanbul Efendisi/İBB. Şehir Tiyatroları)
Başak Pirim Özdoğan (Albay Kuş/Tiyatro Adam)
Cem Yılmazer (Cesaret ana ve Çocukları/Semaver Kumpanya)
En Başarılı Kostüm Tasarımcısı:
Türkan Kafadar (Kibarlık Budalası/Tiyatro Kedi)
Duygu Türkekul (İstanbul Efendisi /İBB. Şehir Tiyatroları)
Aslı Ataseven (Cesaret ana ve Çocukları/Semaver Kumpanya)
En Başarılı Oyun Müziği Tasarımcısı:
Nurettin Özşuca (Acı/Tiyatro Ayna)
Birol Yayla-Şenol Filiz (Çalıkuşu/Tiyatro Kedi)
En Başarılı Yazar:
Tuncer Cücenoğlu (Mustafam Kemalim/Müjdat Gezen Tiyatrosu)
Murat İpek (Basit Bir Ev Kazası/AYSA Prodüksiyon)
En Başarılı Çevirmen:
Nihal Geyran Koldaş (Albay Kuş/Tiyatro Adam)
Selma Yeşilbağ (Acı/Tiyatro ayna)
En Başarılı Uyarlayan:
İpek Kadılar Altıner (Çalıkuşu/Tiyatro Kedi)
Macit Koper (Kırmızı Pazartesi / İBB Şehir Tiyatroları)
En Başarılı Kadın Oyuncu/Komedi:
Nilgün Belgün (İyi Günde Kötü günde/Ali Poyrazoğlu Tiyatrosu)
Günay Karacaoğlu (Basit Bir Ev Kazası/AYSA Prodüksiyon)
Nevra Serezli (6 Haftada 6 Dans Dersi/Tiyatro İstanbul)
Bilge Şen (Mutlu Yıllar/Beşiktaş Prodüksiyon Tiyatrosu)
En Başarılı Kadın Oyuncu/Dram:
Ayça Bingöl (Nehrin Solgun Yüzü/Tiyatro Stüdyosu)
Tilbe Saran (Cesaret Ana ve Çocukları/Semaver Kumpanya)
Mine Tugay (Kara Tavuk/DOT)
En Başarılı Erkek Oyuncu/Komedi:
Çağlar Çorumlu (İstanbul Efendisi/İBB Şehir Tiyatroları)
Ziya Kürküt (Şahane Düğün/ Asuman Dabak Tiyatrosu)
Tamer Levent (Mutlu Yıllar/Beşiktaş Prodüksiyon Tiyatrosu)
Cihan Ünal (6 Haftada 6 Dans Dersi/Tiyatro İstanbul)
En Başarılı Erkek Oyuncu/Dram:
Kazım Akşar (Acı/Tiyatro Ayna)
Mehmet Gürhan (Maskeliler/İBB Şehir Tiyatroları)
Tardu Flordun (Sürmanşet/İstanbul Halk Tiyatrosu)
Cüneyt Türel (Kara Tavuk/DOT)
Umut Veren Oyunculuk:
“Albay Kuş” Oyuncu Kadrosu (Tiyatro Adam)
“Mutafam Kemalim” Oyuncu Kadrosu (Müjdat Gezen Tiyatrosu)
“İnek” Oyuncu Kadrosu (İBB Şehir Tiyatroları)
En Başarılı Yönetmen:
Hakan Altıner (Çalıkuşu/Tiyatro Kedi)
Murat Karasu (Albay Kuş/Tiyatro Adam)
Işıl Kasapoğlu (Cesaret Ana ve Çocukları/Semaver Kumpanya)
En Başarılı Oyun:
Kara Tavuk (DOT)
Maskeliler (İBB Şehir Tiyatroları)
En Başarılı Özel Tiyatro (3 adet, maddi ödülü olan kategori)
DOT
Dostlar Tiyatrosu
Garajistanbul
Müjdat Gezen Tiyatrosu
Tiyatro Duru
Tiyatro Ayna
Tiyatro Kedi
En Başarılı Genç Tiyatro
Tiyatro Adam
AYSA Prodüksiyon Tiyatrosu
İstanbul Halk Tiyatrosu
(Kaynak: Mustafa Demirkanlı'nın tiyatrodergisi.com.tr'si)
***
Yukarıdaki, "körler sağırlar, birbirini ağırlar" mantığıyla, tam da seçim arifesinde yapılan ödül töreni haberiyle ilgili olduğu için, eski bir yazımızı yeniden yayınlıyoruz. OYUN
"'Şişli'de özel tiyatrolara yardım"
Hilmi Bulunmaz
26 Ekim 2006
(Yaklaşık iki buçuk yıl önce)
.........."Hilmi Bulunmaz, 'madem ki halk tiyatromuza para vermiyor, devlet parayı halkın cebinden alıp bize versin' diyen tiyatroculara, kimsenin onları tiyatro yapmaya mecbur tutmadığını hatırlatıyor." (Coşkun Büktel)
Haber çok kısa;
.........."İstanbul’un Şişli ilçesinde faaliyet gösteren 6 özel tiyatro devletten yeterli ödenek alınamadığı için zor günler yaşıyor. Şişli Belediyesi, ekonomik sıkıntı sonucu kapanma tehlikesi yaşayan tiyatrolara yardım kararı aldı. Şişli’de bulunan ve sıkıntılı günler geçiren tiyatrocular, Teşvikiye’de bulunan Hadi Çaman Tiyatrosu’nda, Şişli Belediye Başanı Mustafa Sarıgül ile birlikte bir toplantı düzenledi."
Yazıdaki yanlışları düzeltebilecek denli sabırlı bir insan olmadığımdan, olduğu gibi yayınladım…
İmdi, biraz yorum yapalım: İçimden şöyle bir ses geliyor; ulan yeter be!.. Utanın be!.. Seks filmleriyle uyuttuğunuz bu halktan, neden sizi izlemediklerini soracağınıza, halkın vergileriyle hizmet sunmak zorunda olan belediyelerin değerlerini çarçur etmek için niye bu denli yırtınıyorsunuz?!.
Ben, bir tiyatro sahibi olarak, sizlere hesap sorabilecek konumdayım. Adam (Coşkun Büktel) tuğladan daha ağır, zehirden daha acı, baldan daha tatlı, körlerin bile anlayabileceği, Mısır’daki Sağır Sultan’ın duyduğu, kedi-köpeklerin bile kokusunu aldığı … bir kitap yazdı ve adını Türk Tiyatrosundan İnsan Manzaraları koydu!.. Siz ve sizin konumunuzda bulunan sığıntı ruhlu tiyatrocuları anlatmaya çalıştı (okuyanlar anladı) ve güneşin işlevi denli somut bir işlevi olan bu yapıtı, sürüngenliği bırakın diye gözlerinize soktu. Ne var ki; ün, para ve oy hesabı yapan “Düzeysizlik İttifakı” anlamak istemedi. Belki “içinizden biri” olan bir tiyatro sahibinin saldırılarını ciddiye alırsınız düşüncesindeyim…
Devletin tüm baskı, baskın, gözaltı, işkence… uygulamalarına karşı kendimizi korumakla birlikte, tencerede pişirip kapağında yediğimiz gösterilerimizden bile para kazanıyoruz. Küçücük ve devletin saldırılarına her an maruz kalan alanlarda tiyatro yapmamıza karşın, para kazanıyoruz. Hiçbir zaman halkın vergileriyle ayakta durmak zorunda olan kurum ve kuruluşlardan para dilenmiyoruz…
Hadi Çaman, Ali Poyrazoğlu… gibi insanlar, koşulların emretmesi nedeniyle seks filmleri çevirirken, bizler işçilik yapıyorduk. Kirlenmeye razı olmadığımızdan ve işçi sınıfının siyasal görüşü olan sosyalizm öyle buyurduğundan, bizler çalışıyorduk. Şimdi de paşalar gibi tiyatro yapıyor ve para kazanıyoruz. Yalvaran, yakaran, avuç açan, dilenen, yaltaklanan… tiyatrocular varsa, onlara da parasal destekte bulunabiliriz…
(Kaynak: Bulunmaz Tiyatro)