7 Ocak 2009 Çarşamba

TAKSAV'ın 12 Mart Faşizmi Kültür Bakanı Talat Sait Halman'a "Emek Ödülü" verdiği bir süreçte, Törtop, aşağıdaki Aslı Nişancı yazısını yanıtlıyor / 1

Aslı Hanım Merhabalar
Ben Zafer Diper'i yakından tanıyorum, tüm oyunlarını takip ediyor ve ne kadar değerli bir insan olduğunu iyi biliyorum.

Yazınız biraz karışık olmuş, anladığım kadarı ile tiyatrodunyasi.com sitesindeki tüm yazıların benim tarafımdan ya da benim çalışanlarım tarafından yazıldığını düşünüyorsunuz. Bu büyük bir yanlış anlama. Gece hakkında 3 yazı yayınlanmıştır sitemizde, bunlardan 2 tanesi gecenin beklendiği kadar iyi geçmediğini anlatırken diğeri tam tersine başarılı bir gece olduğunun altını çizmiştir. Ayrıca, gece ile ilgili duyuru olarak birkaç kez haber yayınlanmıştır...
Bu yazarların hiçbiri ile organik bir bağımız yoktur, iletilen yazılar süzgeçten geçirilerek yayınlanmaktadır. yazılan tüm satırlar yazarın kendisinin görüşleridir ve sitenin bakış açısını yansıtmaz, bu aşikardır.

Okuduğunuz yazılar köşe yazılarıdır, haber değil. Köşe yazılarının nötr olmak gibi bir zorunluluğu yok maalesef. Ben site editörü olarak Zafer Diper'e ne kadar hayran olursam olayım onun hakkında yazılmış bir eleştiriyi sansürleyemem. Bu, tiyatrodunyasi.com'un özgür ve tartışmaların değerli olduğunu düşünen yapısına ters düşer.

Yayınladığımız haberler ise sizin beklediğiniz gibi sadece gecenin duyurusu amacıyla yapılmıştı ve sizin, Mehmet Esatoğlu'nun ve Barış Manço KM'nin ilettiği duyurular üzerinden hazırlanmıştı. Ancak tiyatrodunyasi.com sadece bir haber sitesi değildir...

Sizin yazınızı da yayınlamak isteriz ancak yazıyı gözden geçirip, yazım hatalarını düzeltip, hakaretamiz ifadelerinizi ayıklamanızı rica ediyorum.
Yazdıklarınıza ilişkin site olarak özür dilememiz gereken ve hatayı sonlandırmamız gereken nokta Mehmet Esatoğlu'na tacizci denen yazının yayınlanmasıdır. Ben yazıyı yazan kişiye görüşlerini açıklamakta özgür olduğunu ancak tacizci gibi biz sözün bir ispatı yoksa kullanılamayacağını söyledim, kendisi de bana bazı davalardan örnekler gönderdi. Ben buna ikna olup hata yaptım ve yayınladım. Bu yazı sitemizden kaldırılmıştır.
Ancak yazdığınız diğer konularda yazarlar değerlendirmelerini yazmakta özgürdür, bu benim görüşümü veya tiyatrodunyasi.com'un görüşünü yansıtmamaktadır...

Saygılarımızla
can törtop
www.tiyatrodunyasi.com