14 Temmuz 2008 Pazartesi

Yorum gerektirmeyen bir durum!...

Coşkun Büktel
12 Temmuz 2008


İTHAF: İftiranın (aşağıda sunduğumuz) CD'sini, iftirayı açıklamamıza rağmen, Özdemir Nutku'yu önce başkan, sonra "onur" kurulu üyesi seçmiş olan OYÇED (Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği) üyelerine ithaf ediyoruz.

Çünkü iftiranın CD'sini, yalnızca, balığın nasıl "baştan" koktuğunu teşhir eden bir belge olarak değerlendirmekle kalmayıp, OYÇED üyelerinin "onurları" hakkında fikir veren gayet net bir belge olarak da değerlendiyoruz.

Özdemir Nutku'yla "onur" duyan OYÇED üyelerinden talebimiz, sayılarının 60'tan fazla olduğu açıklanmış bulunan bu "onurlu" üyelerin, iki yıldır nedense hâlâ açıklanmamış olan tam listesinin bir an önce açıklanması ve OYÇED'in bir nevi Ku Klux Klan değil, bir "sivil" toplum kuruluşu olduğunun kanıtlanmasıdır. Bunu yapamazsanız, tarihteki yeriniz, ancak "tarihin çöp tenekesi" olacaktır. CB


NİHAYET!!!


"ÖZDEMİR NUTKU İFTİRASININ CD’SİNİ, İNTERNETTE İLK KEZ, TÜMÜYLE VE “KILÇIKSIZ” OLARAK, (HAREKETLİ HARFLERLE "CAMBAZA BAKTIRIP" DİKKAT DAĞITAN, KAFA KARIŞTIRAN) YAZILAR VE ALT YAZILAR EKLEMEKSİZİN, “PARAZİTSİZ” OLARAK, NİHAYET, YAYINLAYABİLİYORUZ!

OKURLARIN ZEKÂSINA GÜVENİYOR, OKURLARI CD’NİN “KENDİSİYLE" VE VİCDANLARIYLA BAŞ BAŞA BIRAKIYORUZ!

Konuyu bilmeyen okurlara, Büktel'in "Theope"sinden başka, yeryüzünde yazılmış "Theope" adlı ikinci bir oyunun bulunmadığını hatırlatıyor ve Özdemir Nutku'nun ikinci "Theope" iftirasını örtbas etmek için (CD'nin ortaya çıkmasından önce) uydurduğu diğer yalanları, son sözü Nutku'ya vererek, bizzat Nutku'nun "kendi ifadeleriyle", bir kez daha, aşağıya aktarıyoruz:

..........Sayın Coşkun Büktel,

..........Benim hiçbir iddiam olmadı. Size olayı nakleden Şahin Ergüney eksik nakletmiş. Bazan eski belgeleri karıştırırken 17. yy.da yaşamış ikinci sınıf bir yazarın “Theope” adlı bir oyunu olduğunu öğrendiğimi söyledim. (CD'ye bakın bakalım, söylemiş mi?) Üstelik hiçbir imada bulunmadan. Metni görmedim, yalnızca adına eski bir belgede rastladım. Metni görseydim bile, Fransızca bilmediğim için oyunu okuma olanağı bulamayacaktım. Benim bile varlığından haberi olmadığım başka bir Theope'yi sizin de okumamış olduğunuza emin olduğumu belirttim. (CD'ye bakın bakalım, belirtmiş mi?) Bunu yalnızca bilgi olarak verdiğimi, sizin Theope'nizin özgün bir yapıt olduğundan kuşku duymadığımı da ekledim. (CD'ye bakın bakalım, eklemiş mi?)

(Kaynak: Nutku, "Coşkun Büktel'e Yanıt")


Özdemir Nutku konuşma from Cemal Bulunmaz on Vimeo.