Dünyaca tanınmış tiyatro adamı Peter Brook, sanatın içini boşaltan sponsorlara sıcak bakmıyor. Açık Kapı kitabında bu konuya da değinen Brook'tan tadımlık sunuyoruz:
Daha da kötüsü, kültürün toplumsal başarının bir dış göstergesi olarak, iyi bir lokantadaki "en iyi" masa ya da son model bir araba gibi algılanmaya başlanmasıdır. Ticari "sponsorluk" kavramı buna dayanır. "Sponsor" kavramı berbat bir şeydir. Bir sponsorun bir tiyatro olayına yönelmesi için tek temel neden, müşterilerini getirebileceği bir olaya sahip olmaktır. Bunun kendi mantığı vardır ve ona bağlı olarak gösterinin kültür hakkında sahip oldukları düşünceyle uyumlu olması gerekir; yani prestijli ve muhakkak ki sıkıcı.
Açık Kapı / Temmuz 2007
Çeviren: Metin Balay
Yapı Kredi Yayınları
Sayfa: 50