14 Mayıs 2008 Çarşamba

"Yanıt hakkı..." yazımıza Büktel'den düzeltme...

Aşağıda yeniden aktardığımız "Yanıt hakkı..." başlıklı yazımıza, Coşkun Büktel anında itiraz etti. Öncelikle Büktel'in itirazını yayımlıyoruz:


Hilmi'ciğim!

"Yanıt hakkı..." başlıklı yazında, yer alan şu cümleye itirazım var:

"Oysa Özdemir Nutku kendini savunup iftiracı olmadığını kanıtlamaya çalışsa yada Coşkun Büktel ve tiyatro dünyasından özür dilese, herşey çok farklı olabilir."

Senin de bildiğin gibi, Özdemir Nutku, "kendini savunup iftiracı olmadığını kanıtlamaya" çalıştı (Bakınız: Nutku, "Coşkun Büktel'e Yanıt") ama yanıt yazısında iftirayı tekrarladığı gibi, iftira için özür dilemek yerine, yeni yeni yalanlarla (örneğin, Şahin Ergüney'in olayı bana yanlış naklettiği yalanıyla) iftirayı mazur göstermeye kalkıştı ve bu polemikleri bırakmam yönünde bana akıl vermek küstahlığında bulundu. Nutku'nun yanıtına karşılık Şahin Ergüney, toplantının CD'sini ortaya çıkararak ve Nutku'ya bir cevap yazısı yazarak (Bakınız: Ergüney, "Theope üzerine Özdemir Nutku'ya Yanıt") olayı bana yanlış nakletmediğini, Nutku'nun ilk yalanı örtbas etmek için, cevap yazısında yeni yeni yalanlar ürettiğini kanıtladı. O zamandan beri Nutku'nun nutku tutuldu. Onun yerine artık piyonları konuşuyor. Bu piyonlardan bazılarını cevaplamıştım. (Örneğin bakınız: Büktel, "Yaşasın Sansür skandalı 2") Hepsini cevaplamak zorunda olduğumu sanmıyorum.

Kısacası, sen "Oysa Özdemir Nutku kendini savunup iftiracı olmadığını kanıtlamaya çalışsa" derken; Nutku tarafından denenmiş ve iftiracı olmadığını kanıtlamak yerine Nutku'nun çirkefe daha beter batmasına yol açmış bir teşebbüsü tekrar öneriyor gibi görünüyorsun. Bu önerin okurları yanıltabilir (onlarda Nutku'nun masum olduğu sanki hâlâ kanıtlanabilirmiş gibi yanlış bir izlenim uyandırabilir) diye düşünüyorum. O nedenle bu düzeltmeyi göndermeyi uygun buldum.

Hoşçakal!

Coşkun

***

Şimdi de "Yanıt hakkı..." yazımızı yayımlıyoruz:


Yanıt hakkı...

Hilmi Bulunmaz
14 Mayıs 2008


Dün (13 Mayıs 2008), Yeni Tiyatro Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erbil Göktaş telefon etti. Derginin dördüncü sayısına Bulunmaz Tiyatro olarak reklam vermiştim. Beşinci sayı için de reklam istedi ve hemen verdim...

Bu arada Erbil Göktaş'ın, Coşkun Büktel ve Hilmi Bulunmaz'ı eleştirdiği; "Coşkun Büktel ve Başkalarının Merak Ettikleri 2" başlığıyla yayımladığı yazıya yanıt hakkımı kullanmak istediğimi söyledim. Yanıt hakkımı kullanabileceğimi, yalnız derginin basım aşamasına geldiğini belirtti. Yukarıda kapağı görünen dördüncü sayı geciktiğinden, bir an önce beşinci sayıyı basıp dağıtmak istiyordu. Hemen bir yazı yazıp yollayabileceğimi söyleyince, derginin "Hakem Kurulu"* olduğunu ve yazımın bu kuruldan geçmesi gerektiğini söyledi. Ben de, derginin yayınlanmasının gecikmesini istemediğimden; "çok da acelesi yok, altıncı sayı için kullanırım yanıt hakkımı" dedim...

Dergi basım aşamasına geldiğine göre, birkaç gün sonra kitapçı raflarındaki yerini alır. Haydi bilemediniz bir-iki hafta içinde dergiyi elimize alırız. Ben 1 Haziran'a dek sabırla bekleyeceğim. 1 Haziran'da da çıkmazsa, işkillenecek ve yanıt hakkımı sitemde kullanacağım...

Yanıt hakkımı kullanırken de, Özdemir Nutku'nun Coşkun Büktel'e attığı iftirayı (Bakınız: Büktel, "Özdemir Nutku skandalı ve OYÇED") sorgulayacak ve Özdemir Nutku'yu (iftiracıyı) savunmanın hiç de kolay olmadığını Erbil Göktaş ve tüm okurlara anlatacağım. Oysa Özdemir Nutku kendini savunup iftiracı olmadığını kanıtlamaya çalışsa yada Coşkun Büktel ve tiyatro dünyasından özür dilese, herşey çok farklı olabilir. O zaman ne Erbil Göktaş bir iftiracıyı savunmak zorunda kalır ve ne de ben Coşkun Büktel'in sanatçı kişiliğine zarar veren Özdemir Nutku'yla uğraşırım!...

***

*Yeni Tiyatro Dergisi Hakem Kurulu Üyeleri: Prof. Dr. Murat Tuncay, Prof. Dr. Hülya Nutku, Prof. Dr. Semih Çelenk, Doç. Dr. Hasan Erkek, Doç. Dr. Sema Göktaş...