Coşkun Büktel
22 Nisan 2008
KAYA ZEKÂSI
VE
DEMİRKANLI AHLÂKI
Yalan Makinası Demirkanlı'nın ahlâkı, nasıl ki, Türk tiyatrosuna egemen olan ahlâk ise; Yaşam Kaya'nın zekâsı da, Türk tiyatrosuna egemen olan zekâdır; Tiyatro salonlarımızın yıkılması, bu ahlak ve bu zekânın tiyatromuzda "kahir ekseriyeti" temsil eder durumda olması nedeniyle engellenemiyor!
Yaşam Kaya, internetteki Türk tiyatro yayıncılığının en yaygın sitelerinden birinin (tiyatronline.com) editörüdür. Gelin görün ki, Yaşam Kaya, örneğin, 16. ve 17. Yüzyıllarda yaşamış olan Shakespeare'in 14.Yüzyıl'da yaşadığını, en geç 1859'da başlamış olan Türk tiyatrosunun 1907'de başladığını zanneden bir editördür. (Bakınız: Büktel, "Yaşam Kaya, 'İngiltere basınında yazan ilk Türk tiyatro eleştirmeni' olmakla övünüyor"). Üstelik, Kaya, kendisine yanlış bildiklerinin doğrusunu öğrettiğimizde, düzeltme yapmak yerine, böylesine iki kere iki dört gibi somut yanlışlarında bile fıkra lazları gibi inat etmeyi yeğleyen bir zekâya sahiptir. Bu zekâ, Yaşam Kaya'ya, "Nobel ödülü, böylesi somut yanlışları yanlış olmaktan çıkarabilir" zannettirdiği için; Kaya, kendisine yönelik eleştiriiere karşı, çok akıllıca olduğunu sandığı anlaşılan, çok kısa bir savunma yazısı yazmış. Yaptığı somut yanlışlar hakkında bir tek sözcük bile içermeyen bu kısa savunma yazısını, Yaşam Kaya, kendi okurları dışında hiç kimse görmesin diye, yazdığı alakasız bir yazının dibine saklamış.
Ama Hilmi Bulunmaz, Yaşam Kaya'nın o alakasız yazısının dibindeki o kısa notu keşfetti ve Yaşam Kaya'ya karşı, (içinde Kaya'nın o notunun da aynen aktarıldığı) kısa bir cevap yazısı yazdı. Aşağıda Bulunmaz'ın o kısa yazısını aktarıyoruz
Yaşam Kaya yazısının dibine çökenler