21 Eylül 2007 Cuma

Kitle örgütlerini kilitleyen kitlesizlik kilidi...

Hilmi Bulunmaz


Kitle örgütleri, kitlelerinin çıkarları için kurulur. Ne yazık ki, kitleleri, bu çıkarların ne olduğunu tam olarak anlayamadıklarından, zamanla, ilgisizlik kayığına binip, bilinmeze doğru kürek çekerler...

TYS de, bu durumdan azade değil...

Yıllar önce ve yıllarca, üye olmamama karşın (daha sonra üye oldum), TYS için ve (en önemlisi kendim için) bu kitle örgütüne sürekli olarak gidip geldim. Bunun birçok nedeni olmakla birlikte, başat nedeni Tahir Özçelik'in kişiliğine duyduğum güvendi...

"Çarşamba Toplantıları"na büyük emek harcadım, harcadık... Doğal ki, en büyük emek Tahir Özçelik'e aitti. Öyle ki, konuklara ikram edilen meşrubat ve bisküvileri bile cebinden satın alırdı...

Bu arada, Sennur Sezer ve Adnan Özyalçerin de, büyük özverileri sözkonusuydu...

Az katılımlı, çok heyecanlı toplantılardan sonra meşrubatlarımızı yudumlar, bisküvilerimizi yerdik. Kapalı alanda olsak da, kendimizi, bir tür edebiyat pikniğinde duyumsardık...

Yolumun üstünde olması nedeniyle, Sennur Sezer ile Adnan Özyalçıner'i de evlerine bırakırdım...

Dünya küçük, biz büyüktük... Şimdi Küreselleşme modası egemen: Dünya büyük, biz küçüğüz!...

22 - 23 Eylül 2007'de, (olmazsa) 29 - 30 Eylül'de, TYS'nin Olağanüstü Genel Kurul'u var. Dünya giderek büyüyor ve biz, giderek küçülüyoruz...

Kitlesiz ve kalitesiz kalan kitle örgütlerine kitlesel ilgi gerekiyor...



EK: TYS, OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL KARARI ALDI


Türkiye Yazarlar Sendikası'nın 19-20 Mayıs 2007 tarihinde yapılan 15. Genel Kurulu'nda seçimlere, Enver Ercan'ın başkan adayı olduğu tek liste katılmıştı.

Yeni yönetim kurulu, yaptığı ilk toplantıda olağanüstü genel kurul kararı aldı. Olağanüstü genel kurul, 22-23 Eylül 2007 tarihinde yapılacak.

Enver Ercan, yönetim kurulu adına konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: “TYS, bu ülkenin yazar ve şairlerinin övünç kaynağıdır. Geleneğindeki sorumluluk bilinciyle, saygın konumunu her zaman korumuştur.

Sendikamızın 21. yüzyıla yaraşan bir yazar örgütü niteliğini sürdürebilmesi için, yönetim kurullarının çok daha geniş katılımlı genel kurullarda seçilmesi gerekir.

Ulusal ve uluslararası alanda yaşanmakta olan gerilimli süreçte, yönetimlerin görevlerini gerektiği gibi yerine getirebilmesi için, üyelerin de bu güveni vermesi zorunludur.
TYS, ancak böylelikle, önünü tıkamaya çalışan yaklaşımlara karşı da etkin mücadelesini sürdürebilir.

Kararı bu nedenlerle aldık. Üyelerimizin çağrımıza olumlu yanıt vereceğine inanıyoruz.”

tıkla