31 Mayıs 2007 Perşembe

Sadaka, yalaka, falaka, nafaka...

Devlet, halkın nafakasından kestiği paraları sadaka olarak, yalakalık yapan tiyatroculara verirken, bir yandan da, halk için tiyatro yapanları falakaya yatırıyor...

Bu duruma müdahale eden bir süreç başlatan tiyatrom sitesini destekliyor ve her türden gelişmeyi, okurlarımıza
aktarıyoruz:


Onur Durmuşoğlu
Okul tiyatroları daha önemli
Bir sürü okul tiyatrosu sahnesiz ve onlara bir sahne gerekli. Geleceğin oyuncuları, bilinçli tiyatro seyircileri için...

Nermin Bıçakçı
Destekliyoruz
Tiyatrosever bir avukatım. Sevdiğim tiyatronun sanatçılarının harçlık alacak kadar alçalması benim gururumu kırıyor, ama nedense, onları bu durum utandırmıyor. Bu kampanyayı gönülden destekliyorum. Eğitim dört şıklı testlerle olmaz. Çağdaş eğitim için; her okula bir salon

Nedim Çınar
Neredeler?
Nerede profesyoneller? Neden buraya imza atmazlar? Aldıkları yada alacakları üç kuruş yardım için mi, burada okullara tiyatro salonu kampanyasına katılmıyorlar? Ne biçim sanatçıdır bunlar, ne biçim aydındır? Neden bir teki açıklama yapmıyor? Ancak, "neden ona verdin bana vermedin" türü yaygaralarını duyduk bugüne dek. Neden Tiyatrom gibi çıkıp da, kimseye verme, okullara salon yap, tiyatro eğitimi ver diyemiyorlar? Işıl Kasapoğlu bu konuda açıklamalar yapmış ve burda yazılanları görmezden gelerek, kimse tepki göstermiyor demiş. Oysa asıl anlamlı tepki, burada ve onunkisi gibi "neden şuna verdin neden bana vermedin" tepkisi değil, burdaki saygın ve insancıl bir tepki. Nerede AKP'liler nerede CHP'liler? Neden bu kampanyaya destek vermezler? Çünkü insanlarımız, gençlerimiz umurlarında değil. Popülist politikaları, medyada görünen sanatçıları pohpohlamaktan geçiyor. Hep beraber defolun hayatımızdan pislik kıç yalayıcıları!

Abdulkadir Atalay
Unutmadan
Sözler söylenmek için olmamalı... Her okula tiyatro salonu mutlaka olmalı... İstanbul'da ikinci okulum... ikisinde de tiyatro salonu hazırladım... Zor oluyor ama uğraşınca oluyor... Eski okulumda yüzün üstünde tiyaroya aşık öğrenci yetiştirdim... Yeni okulumda hedefim mükemmel bir tiyatro salonu ve üç yüzün üstünde tiyatro aşığı öğrenci... İyi çalışmalar... Bitirince görmek isteyenleri davet ederim... Sevgiler

Abdulkadir Atalay
Her okula tiyatro salonu
Kampanyanız çok özel... Bizler 'her okula tiyatro' kampanyanıza gönülden destek veriyoruz. Umarım koltuk sevdasında olanlar, koltuklarından kalkıp geleceğimizi şekillendirecek çalışmalara imza atarlar... Tiyatromuzun bilinçli oyuncuya ve bilinçli seyirciye ihtiyacı bulunmaktadır... Tiyatronun ilköğretime kadar inmesi bu ihtiyacı zamanla karşılayacaktır. Güzel çalışmarınızda sizlere başarılar dilerim...

Cem Kenar
tiyatro
Herşeye yeniden başlamak zorundayız... İlköğretimlerden, liselerden, amatörlerden, profesyonellerden... Didişmeden kavga etmeden nasıl tiyatro yapılır biz profesyonellerden öğrenecektir bütün tiyatro aşkı ile yaşayanlar.

Ertuğrul Timur
Katkılar
Sayın yazar-Yönetmen Ahmet Önel de imza kampanyamıza katıldığını email ile bildirmiştir. Duyarlılığına teşekkür ediyoruz. Daha önceden de maille katılanlar : Hilmi Bulunmaz - Bulunmaz Tiyatro, Nazım Hikmet Sahnesi, Sosyalist ve Gerçek OYUN dergisi, Bulunmaz Kültür Merkezi, Adnan Tönel - Aktör, Öğretim Görevlisi, Cüneyt Yalaz - Tiyatro Boğaziçi, Üçgen Sanat Tiyatro Topluluğu adına Fatma Ganioğlu,Tiyatro Kale Engin Dalbudak, Coşkun Büktel, Ulvi Alacakaptan Birlik Sanat Genel Sanat Yönetmeni - TODER Genel Sekreteri, Arda Karapınar - Ters Tiyatro, Nihat Mürşitpınar, Mertcan Savcı Google Sanat, Turam Maraklı, Özgür Yüksekdağ, Gamze Çakır, Ahmet Özkan

Mustafa Kaymaz
Tiyatro
Bence de her okula bir tiyatro salonu açılmalı. Hem Türk kültürüne katkıda bulunmuş oluruz. HER OKULA TİYATRO SALONU YAPTIRMALIYIZ.

tıkla: tiyatrom