29 Nisan 2007 Pazar

Bir sanal kişiye verilen gerçek yanıt

Sevgili Burak Caney,

Sürekli olarak e-posta yolluyorsun… Benimle, bizimle ilgilenmen, inan olsun hoşuma gidiyor… Yaşadığımı duyumsuyorum…


Sabahlara dek uykundan ödün verip, işini gücünü bırakıp, ülke ve dünya sorunlarını ikincilleştirip, harap olup, düşünsel ve duygusal evrenini hırpalayarak, bana yönelik düşüncelerini, hiç erinmeden yazman, inan olsun hoşuma gidiyor… Yaşadığımı duyumsuyorum…


Beni, “e-postalarına bakmayı öğrenen adam” olarak terbiye ettiğin için, sana müteşekkirim…


Sabaha karşı (03:26); uyumayıp, yemeyip, içmeyip ve dünya sorunlarıyla ilgilenmeyip, bana yazdığın e-postayı, okurlarımın da duygulanması için buraya aktarıyorum:


“Tuncer Cücenoğlu’nun uluslararası başarısının altına ‘ee ne olmuş?’ diyorsunuz..


Ama mustafa demirkanlıya verdiğiniz yanıtta bilmemkaç ülkede açtığınız şirketten söz ediyorsunuz


Size göre uluslararası ticari başarılar başarı, ama sanatsal yada yazınsal başarılar ee ne olmuş denilecek işler Bravo


İşte bir sanat adamının bakışı Siz nerede sanat adamı nerede tüccar duruşu göstereceğinize karar verin önce unuttunuzsa hatırlatayım bulunmaztiyatro.com da sosyalist tiyatrocuyu, bulunmaz.com da işadamı ithalatçı ihracatçı kapitalist oynayacaktınız şaşırmayın lütfen maskeleri doğru takın…”


Benimle, bizimle ilgilenen herkese karşı sorumluluğum, sorumluluklarımız var…


İlgili yazımızın sonuna kondurduğumuz:“E, ne olmuş yani?!.” sorusu, uluslararası başarıya tepki olarak sorulmadı…


Coşkun Büktel’in “Çığ Aslında Nedir, Neyi Sarsıyor?” yazısının verdiği özgüvenle soruldu…


Ayrıca, Çığ adlı anlamsızlıklar manzumesini okuduğumdan, her zaman soracağım bu: “E, ne olmuş yani?!.”sorusunu…Mustafa Demirkanlı’ya verdiğim yanıtın nedeni: Demirkanlı’nın; beni aramadan, vasiye gereksinimi olan sakat yada kimsesiz insan olduğumu sanıp, Coşkun Büktel’e e-posta yollayarak, benim sahtekarlığımı anlatma çabasına karşı tepkimdir…


Bana göre, uluslararası ticari başarılar da, sanatsal yada yazınsal başarılar da, yapılan işi bir milim ileriye taşıyamıyorsa, hele geriye götürüyorsa, mutlaka “E, ne olmuş yani?!.”sorusuyla karşı karşıya gelmelidir…


Bana yaptığım işi anımsattığı ve nasıl yapmam gerektiğini belirttiği için, Burak Caney’e teşekkür etmeliyim…


İnan olsun, nasıl ki; kuş uçarken, at koşarken, balık yüzerken düşünmekten öte, yaparsa, ben de iş yapmayı yeğleyen bir insan olarak, işin kuramsal ve söylem boyutuna fazla takılan bir insan değilim. Ancak, Burak gibi kişiler, yaptığım iş üzerine yorum yapınca, ister istemez; kuş, at, balık… olmadığımı anımsıyor ve düşünüyorum…


Benim, “nerede sanat adamı nerede tüccar duruşu göstereceği”me karar veren Burak, “www.bulunmaztiyatro.com’da sosyalist tiyatrocu” ve “www.bulunmaz.com’da işadamı, ithalatçı, ihracatçı, kapitalist” rolü yapmam gerektiğini belirtmekle, bu konuda düşünmemi de sağladığı için, kendisine bir kez daha teşekkür etmem gerekecek. Beni, bu denli teşekkür etmek zorunda bırakarak, zor duruma sokuyor Burak kardeşimiz…


“şaşırmayın lütfen maskeleri doğru takın…”


Benim; Mustafa Demirkanlı, Tuncer Cücenoğlu… gibi maske kullanma yeteneğim yok. Burak kardeşimiz, sanırım yanlış yere e-posta yollayarak, içinden çıkılmaz durumların oluşmasına neden olmak üzere…