1 Ekim 2017 Pazar

Hilmi Bulunmaz adı geçtiği için, buraya da aktardığımız yazıyı okuyunuz!


Leviathen Black - O da muhtemelen bilgi / yetenek eksikliğinden diil camilerde izin verilenler / istenenlerle ilgili..

BillieJean‏ - Mimar Sinan camiden ziyade müthiş köprüler yapmıştır.Ama cami ustası olarak biliriz

Leviathen Black - Kopru konusunu ancak,kopru uzerine konulan heykeller acisindan yorumlayabilirim.pont neuf ya da castel dell'angelo ya giden gibi

NesrinYzc‏ - Sanat gerçeklik, güzellik kadar duygu değil midir? Baskın olanın karşısında önemsiz olanı söylemek, makbul olanın karşısına ötekini koymak?

Çirkin bulunana dokunarak belki bu yargıya bir ayna tutmak?

Değer yargılarımızı tefe tutmak değil midir sanat en çok? Genel olanın dışındaki estetiği bulur, duyguyu gösterir, ses verir ona.

Böylece sanatçı zamanının ötesine geçer bence. Sanat ürünü bu nedenle kendi zamanında anlaşılamasa da işlevseldir bence.

Homo Erectus‏ - Bence sanata verdiği sanatçıya bu kadar misyon yüklemek gereksiz. Picasso'nun Guernica'sı bu tür beklentileri tam karşılarken Dali'nin saatleri uçuk kalır. Ama sonuçta ikisinde de estetik yönden etkileniriz.
Ayrıca estetik eserin konusu olmak zorunda da değil.

NesriYzc - Açıkçası sanatçının üretirken aman işlevsel olsun diye düşünmesi pek mantıksız ve akışa aykırı geliyor bana.

O “işlevi” sonra biz yüklüyoruz sanki. Saatler, izafiyet teorisi tartışılır olunca nasıl ayakları yere basan bir şeye de dönüştü mesela?

Fizik ile sanatı buluşturan ne olabilir? Gerçeği aramak mı? Duyguyu aramak mı? Duyguyu somutlamak? Şüphe?

Homo Erectus‏ - Hepsi olabilir. Sanatçı duyularda estetik etki yaratan ürünler yaratan insandır. Bu nasıl formüle edilir bilmiyorum.

Bu gerekli mi; o da soru işareti.

NesrinYzc‏ - Çok haklısın.
EKMEKCHE‏

An.... - @BulunmazTiyatro?

EKMEKCHE‏ - Hilmi bey Bulunmaz Tiyatro TİYATRO DERGİSİ ile 1990'ların başında bu kavramlara uzak baksa da sonradan - yaklaşımları devrimci sanata yakın.

Vicdanlı Yolcu‏ - İyidir @BulunmazTiyatro Hilmi hoca 😊

EKMEKCHE‏ - Dostum kötü demedim ' kaldı ki bana daha daha yakın şimdi geldiği çizgi - Grup Yorum ve  İdil Kültür Merkezi -eski OKM yani...

Yazınca Ümit hoca carlıyor oluyor kimse adını bilmezken biz okuyorduk Tavır dergilerini de vs. vs... Kötü demedim eleştiri mi aldı o eminim.

Ben 1990'da savunduğum yerdeyim sorun kendisine o savunduğu çizgide mi bana ve tabi devrimci sanata şimdi daha mı yakın?

Vicdanlı Yolcu‏ Hocam kötü dediniz demedim😊Sizi onaylama pekiştirme anlamında kullandım

https://twitter.com/Voltran_1/status/914275689490255872