8 Ekim 2017 Pazar

Birkaç günlüğüne gittiğim Yunanistan'dan iyice dinçleşerek geri geldim...

Bâzı kitapları birkaç kez yada birçok kez okuduğum gibi, bâzı ülkeleri de birkaç kez yada birçok kez gezmeyi müthiş seviyorum... Dünyayı ne denli çok gezersem Türkiye'yi o denli çok anlıyorum. Faşizmin sürekli duruma gelip dayandığı ender ülkelerden olan Türkiye, içimdeki derin insansızlık birikimini çoğalttığı ân, kendimi ülke dışına atıyorum. Birkaç günlüğüne gittiğim Yunanistan'ın özellikle Atina ve Pire kentleri yüreğime su serpti!

Pire kentinin duvarlarını süsleyen "Che ve Lenin afişleri"ni görür görmez ne denli sevindiğim karşısında ben bile şaşırdım. Kültür kenti küçük Pire hemen yanı başındaki büyük Atina kentine esin kaynağı oluşturup, kenti görmeye gelenlere imge gücü vererek derin düş ve şiir birikimi sağlıyor...