4 Kasım 2016 Cuma

Nedim Saban'ın, kendi mantığı içinde Pınar Yıldırım için güzel tweet'leri!

Not: Parantez içleri bize ait. Bâzı harfleri BÜYÜK harf hâline biz getirdik. (Oyun)

1) Emek Sineması'nın AVM (Alışveriş Merkezi) yapılmaması konusunu en az AKM (Atatürk Kültür Merkezi) ve Muhsin Ertuğrul Tiyatrosu (konusunu savunduğum) kadar savundum, protestolara katıldım.

2) Beyoğlu'ndaki (kültürel) düşüşe tanık olduktan ve semtte kapanan nice tiyatroyu gördükten sonra buranın (yeni Emek Sineması'nın) kültür merkezine dönüşmesiyle fikrim değişti.

3) Tiyatrokare'nin de diğer pek çok kurum gibi burada (yeni Emek Sineması'nda) ara sıra perde açmasında sakınca görmedim, arkadaşlarımla da konuyu tartıştım.

4) Oyun programımız Eylül ayında tüm kadroya dağıtıldı ve herkesçe onaylandı.

5) Bir özel tiyatro perde açacağı yeri oyuncularına danışmaz. Kaldı ki Tiyatrokare yılda yüze yakın farklı mekânda oynuyor.

6) Ancak konu hassas olduğu için, bu kez, herkesin fikri üç ay öncesinden alındı ve hiç itiraz gelmedi.

7) Fosforlu Müzikali'nde büyük başarı gösteren Pınar Yıldırım da bu sahneyle bağlantı kurarak, oyunlarını orada sunmak için başvurmuştu.

8) Bir isim hakkı nedeniyle Emek Sahnesi, Emek Sineması'yla ters düştü. Konuyu üç gün önce öğrendim. Taraf olmadım çünkü ticarî bir mesele.

9) Marka tescili ve isim hakkı meselesi, farklı bir hukuksal zemin.

10) Ancak, Pınar arkadaşımızın konuyu atlamış olması normal. Çünkü, sanatçılar bu konuları anlamayabilir.

11) Fosforlu Müzikali'nde pek çok şey benim dışımda gelişti. Ancak konuyu duyduğumda, bunun bir ticarî anlaşmazlık olduğunu düşündüm.

12) Kadrodaki arkadaşlarımız da bu inançtayken, Pınar'ın hassayetiyle de empati kurduk ve Grand Pera'da oynamama isteğini kabullendik.

13) Konuyu yeni öğrendim. Ama arkadaşlarım geçen hafta Pınar'a iki kurum arasındaki anlaşmazlık konusunu yansıtmamasını rica etmişler.

14) Mesele bir siyâsî hassasiyet olsa, bizler de tavır koyardık, ancak iki şirket arasında belki çözümlenecek bir çatışmadan bize ne?

15) Kaldı ki, Pınar Yıldırım yüzde bin haklı bile olsa, bunda Fosforlu seyircisinin ya da oyuna emek verenlerin suçu ne?

16) Konudan haberim yeni oldu, ancak Pınar'ın oyunu bırakmasını anlamamakla beraber kabul ettim

17) Bu konudaki düşüncelerimi paylaşmak için aradığımda yüzüme telefonu kapatmasısaygısızlık ve sevgisizliğin dışında değerlendirdim.

18) Grand Pera oyununa biri hazırlanacakken, Pınar'ın bu haftaki  oyunlara da keyfî biçimde gelmeyeceğini söylemesi üzerine oyunu erteledik.

19) Tüm bilet paralarını geri ödemek ve seyirciden özür dilemeye hazırlanırken yeni bir şeyle karşılaştık.

20) Pınar'ın tavrını yanlış bulan ve bugün yeni bir oyuncuyla provaya giren hattâ yeni bir isim öneren oyuncu arkadaşım da oyunu bıraktı.

21) Dün telefonum kaybolmuştu. Ancak arkadaşlarımız Pınar'ın ağır şantajıyla karşılaştı.

21) Ali Poyrazoğlu için KAMPANYA başlattığını ve aynı KAMPANYAyı bizim için de yapacağını söyledi.

22) Sanatı bir yana bırakın, insanın ekmek yediği kabın içine etmesini de geçin, gerekçesiz oyun bırakmayı da kanıksayın, asıl amaç ne peki?

23) Asıl amaç iki şirket arasındaki husumeti biraz daha duyurmak, işin içine beni de katarak biraz daha tatlandırmak.

24) Ülkede nice sorun varken ve sessiz kalmak yeterince acıtırken, gündemi bu saçmalıkla işgâl etmek istemezdim.

25) Ancak konunun içine çekilmesem, bu yoğun gündem arasındaki yapay EMEK tartışması onlar için güdük kalmış olurdu.

26) Emek Sahnesi'nin bugüne değin izlediğim iki oyununu alkışladım. İyi bir şey yaparlarsa yine alkışlarım

27) Öte yandan 25 yıllık bir kuruma (Tiyatrokare'ye) zarar veren anlayışı, keyfî oyun bırakma, meslektaşlara zarar vermeyi kabul edemem.

28) Bu zor günlerde meslektaş kavgası benim arzuladığım bir şey değil, Tiyatrokare'nin uğradığı zararı dillendirmeyeceğim.

29) Mutlaka kanıt isteyen olursa, yazışmalar, konuşmalar MAHKEMEde kanıtlanır. Ancak bence mesele kişilerin vicdanındadır.

Siyâsî nedenlerle yapılan protestolara saygı duyarız. Ancak kişilerin kavga ettiği kurumla ayrışması yüzünden oyun bırakılması kabul edilemez.

Ancak oyunumuzda oynayan arkadaşımızın (Pınar Yıldırım'ın) bu kurumla çatışması nedeniyle oyunu bırakmasına ve giderken kurumumuza zarar vermesine tepkiliyiz.

Emek Sahnesi'nin Grand Pera ile isim hakkı konusundaki çatışmasında taraf değiliz!!!...

Kaynak: https://twitter.com/nedimsaban