“Uzak” kavramını, İstanbul‘u terk ederek, artık Toroslardan bakıyor olmamdan dolayı kullanmadım.
25 yıl sonra, hiçbir yayın sorumluluğum olmadan sezon açılışını “uzaktan” izlemenin keyfini yaşıyorum.
Tiyatro… Tiyatro…‘yu tam 25 yıl yayımlayıp, tarihin acımasız realitesine bıraktıktan sonra, tiyatrodergisi.com.tr’yi de “patron” Gülhan Avşar Demirkanlı’nın koordinesinde genç ve güçlü bir ekibe bırakmanın huzuruyla ve de 25 yıl sonra Dergi’nin “ekonomik” geleceğini düşünerek mesleğime yaptığım ihanetlerden de uzaklaşmanın keyfini yaşamayı planlamıştım ve bu yeni macera için de -yazmak için- kendime sezon açılışını belirlemiştim.
Bu belirlememi zorlayan, kendime verdiğim sözü çiğnetecek gelişmeler olmadı mı, oldu tabii… Facebook’da da yazdım, “sözümü yiyip yazayım bari” de dedim valla…
Ama yazmadım… Aslanlar gibi direndim.
Neydi onlar?
İstanbul B.B. Şehir Tiyatrosu’ndaki kıyım.  Bu konudaki görüşlerimi paylaşmak istiyorum…
Genco Erkal’a diş geçiremediler, onu da kısaca ele almak istiyorum.
Devlet Tiyatroları Genel Müdür Vekili Nejat Birecik’i Muhsin Ertuğrul’la karşılaştırmak istedim, gecikmiş olsa da bu görüşlerimi paylaşayım istiyorum. Nasıl Genel Müdür Vekili oldu, geçici bakanları neden kavunla besledi, TÜSAK toplantısındaki performansını aktararak, Muhsin Ertuğrul’a ne kadar benzemediğini paylaşmaya çalışacağım ne de olsa onun koltuğunda oturuyor, onun koltuğunu işgal edenin yardımcısıydı bir zamanlar.
Devlet Tiyatroları Koordinatörü, Sahne Dergisi (Benim de kurucularından olduğum TAKSAV’ın yayımladığı, sonra Murat’a emanet ettiği)  Yayın Yönetmeni sevgili arkadaşım Murat Demirbaş’ın “Yerli ve Milli” açıklaması -biraz amiyane olacak ama- “kol gibi girdi” o konudaki görüşlerimi de paylaşmak istiyorum.
Bu topraklar, tiyatro konuşulamayacak kadar acı ve kan üretiyor ama tam tersi her zamankinden daha fazla tiyatro konuşmak zorundayız, konuşmalıyız…
Artık, “uzaktan” ama daha “özgür” olarak yazmanın keyfini yaşamak umuduyla… Sezonda tüm tiyatro emekçilerine, eleştirmenlerine, yayıncılarına –tabii özellikle tiyatrodergisi.com.tr yayıncılarına- başarılar dilerim.