12 Ekim 2016 Çarşamba

Büktel bana İFTİRA attı dedim diye beni dâvâ etti ve ben BERAAT ettim!

"SORUMLULUK DUYGUSU" DEDİĞİMİZ ARIZA
Acaba şu an haksız yere suçlanarak içeride yatan kaç kişi var? Acaba şu an kaç kişiye karşı işkence suçu işleniyor? Peki ama ben tamamen suçsuz olduğum halde, neden huzursuzum? Yeryüzünde haksız yere acı çeken insanlar var diye, ben neden "bana ne, ben kimseye haksızlık etmedim, bu haksızlıklarda zerre kadar payım yok ki..." diye düşünerek vicdanımı rahatlatıp huzur bulamıyorum? Çünkü sorumluluk duygusu diye bir "arızam" var. Dünyanın herhangi bir yerinde bir insanlık suçu işleniyorsa, dünya güvenli bir yer değil demektir ve "tüm" insanlar, (hissedecek vicdanları ve empati yetenekleri olmak kaydıyla) kendilerini o suçtan az ya da çok sorumlu hissederler ya da en azından azade hissedemezler.