4 Mayıs 2015 Pazartesi

Tiyatrocular "Nasıl Bir Tiyatro?" geyiği yaparken Ege Küçükkiper yazdı...

Nasıl Bir Tiyatro?

Dün, (03.05.2015) 'kurtarıcımız' twitter'da tiyatrocular #NasılBirTiyatro adı altında bir başlık açtılar. Ben de birkaç twit attım. RT'ler, FAV'lar gırla gitti. Fakat twitter bana her zaman için çok bölük pörçük gelmiştir. Blog açmamın bir nedeni de düşüncelerimi derli toplu bir araya toplamaktı. Atılan twitleri okurken bazı tiyatrocuların, nasıl bir tiyatro istediğinden çok, kişisel beğeni ve zevklerini ön plana çıkardığını, işi dedikodu kazanına döndürdüklerini, kendilerini tatmin ettiklerini ve en önemlisi tiyatroya hiçbir fayda sağlamayacak isteklerde bulunduklarını gördüm. Şu sıralar Metin And'ın yazdığı 1923-83 yılları arasını kapsayan, "Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu" adlı 700 sayfalık kitabı okuyorum. Az evvel söylediklerim o günden bugüne değişmez bencilliğin adeta birer kanıtı niteliğindeler. Gerçekten çok yazık...

Nasıl Bir Tiyatro?  Benim düşüncelerim üç yönde ilerlemekte;

Ciddî ve inandırıcı yazının devamını okumak için, lütfen TIKLAYINIZ!

***

Ayrıca bakınız:

"Bir Tiyatro Adamının Günlüğü", kişisel çıkar hesaplarıyla yayınlanmıyor!