21 Mayıs 2015 Perşembe

LİNÇÇİ Yücel Erten dişine göre bulduğu Birkan Görgün'ü fena hırpaladı!








Devlet Tiyatrolarının bölge müdürlerine ilişkin paylaşımıma Trabzon DT müdürü Birkan Görgün (Birkan Gorgun) yorumlar yapmış, sorular sormuş. Yanıtlarım:

1- şimdi durup dururken isimlerimizi deşifre edip, dandirik müdür demek koca yücel ertene ne kadar yakışıyor?
1- ‘Durup dururken’ değil, Devlet Tiyatroları karanlık bir sona doğru yürürken Birkan...
‘İsimlerinizi deşifre etmek’ ne demek? Siz gizli müdür müsünüz? Şifreli misiniz ki deşifre etmiş olayım? Yoksa gizli kalmak mı istiyorsunuz? Tutumunuzun kamuoyu önünde dile getirilmesi, işinize gelmiyor anlaşılan?...
‘Koca’ mıdır, değil midir, bilemem ama; Yücel Erten ömrü boyunca, dandik ya da dandirik gördüğü şeyleri öyle adlandırmaktan kaçınmamıştır. Şimdi başka türlü davranması için bir neden mi var?...

2- neden bütün tartışmalarımız facebook gibi, herkesin görebildiği bir platform üzerinden yapılıyor. Nedir bu facebook manyaklığı. Bu da büyük Yücel Erten'e pek yakışmıyor.
2- Bu devletin en büyük tiyatro kuruluşundaki yönetime ilişkin eleştirilerin, gizli gizli mi yapılmasını istiyorsun?... Yoksa Devlet Tiyatrolarının düzenli bir yayın organı var da; benim bu düşüncelerimi orada mı yayınlamak istiyorsun?... Çalıştığın yer bir kamu kurumu. Sorunları elbette açıktan tartışacağız.
Sık sık yararlandığın bu sosyal paylaşım ortamından ‘facebook manyaklığı’ diyerek kaçmaya hazırlanıyorsun gibime geldi...

3- ne bakan tanırım ne genel müdür beni 60000 seyircim ilgilendiriyor dediğim zaman hakkımda bakanlık soruşturması açıldığında neredeydi büyük Yücel Erten hocam.
3- Şaşkın kardeşim, işte facebook gibi ortamlar bunun için var. 2 satır yazsaydın, boyuna ‘büyük’ diyerek aklınca kinaye yaptığın Yücel Erten’i de etiketleseydin; belki de onun küçümsenmeyecek bir katkısı olabilirdi. Öyle işlerden istihareye yatarak haberdar olunmuyor?!

4- balım müzikali sırasında yanınıza geldim, özlemiştim çünkü, birlikte kahve içtik, konuştuk. Çok da güzel ayrıldık. Ne değişti o zamandan bu zamana Büyük Yücel Erten hocamda...
4- ‘Özlemiştim’ lafını samimi bulmuyorum. Son 10 yılda beni ne zaman özlemiştin ki?...
Sana Trabzon uluslararası festivali için doğru ve haklı bir öneride bulunmuştum. Türkiye-Polonya diplomatik ilişkilerinin 600. yıldönümü için Polonya’ya davet edilmiş, Güngör Dilmen’in “Deli Dumrul”unu sahnelemiştim. Türk tarafı (Kültür Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Büyükelçilik, ITI, Devlet Tiyatroları) katkıda bulunmak bir yana, olayı görmezden geldi. Oysa Polonya’da ilk kez bir Türk yazarı, bir Türk yönetmen tarafından sahneleniyordu. Oyunun festivale davet edilmesi, hem daha önce Trabzon’da sahnelediğim için aşina olan Trabzon seyircisine yeni bir tad verir; hem de bu projeyi tümüyle sırtlayan Polonya tarafına bir cemile, bir kadirşinaslık olurdu. Ve sen de bu düşünceyi benimsediğini ve gerçekleştireceğini yazmıştın. Anlaşmıştık.
Ama provama bir kahve içimi uğradığında, aradan aylar geçmişti; bunun gerçekleşmeyeceğini biliyordun ve bu konuda tek söz etmedin. Benim sormamı bekledinse, yanıldın. Ben koltuğunun altında projesiyle kapı kapı dolaşanlardan, iş takibi yapanlardan değilim. Benim işim değildi ki, sonuçta senin işindi, senin projendi. Sonucu, yönetici olarak senin bildirmen gerekirdi...
Yanımdan neden o kadar sevindirik ayrıldığına, sonradan anlam verebildim: ‘Oh, o konuyu sormadı!’ sevinciydi bu.
Ve sonunda ancak festival başladığı gün ben facebookta sorunca: ‘Olmadı hocam. Sizin DT’na karşı tutumunuz, oyun sahnelememe kararınız’ gevelemeleri. Düzayak ‘Bir özür dilerim, olur biter’ mantığı. Artık kimin(!) kavrayış kapasitesine göre karar verilmişse; uygun görülmemiş. Hatta Polonya’daki tiyatroya bir yazı bile yazılmamış...
Sonuçta benim sadece güvenimi çaldın. Önemli değil, ben bundan ölmem. Ama Türk Tiyatrosunun uluslararası bir başarısına mezarcılık yaptın Birkan. Bu önemli...
Başkaları için neler değişti bilemem, ama benim tanıdığım Birkan Görgün’de bu değişti işte...

5- trabzon belediyesi ile girdiğim rant mücadelesinde ( sahne durumu) canıma okudular. İsterdim ki Büyük Yücel Erten hocam da arkamda olsun, bit kaç söz söylesin. Olmadı...
5- ‘Olmadı’ lafı bulanık. Ben sevmem öyle bulanık lafları. Sordun da birkaç söz söylemedik mi?...

6- biz gençler olarak - sayımız gittikçe artıyor- artık tiyatronun karar mekanizması olmaya karar verdik. Artık biz alıyoruz devlet tiyatrosunu... Yanlış anlamayın ama, artık abiler amcalar müsade edin bize... Gidip bölgelerde oyun izleyin, neler yapıldığını bir görün. Bizler artık büyüdük, bırakın elimizden tutmayı. Karşıdan karşıya yanlız geçebiliyoruz artık.
6- TÜSAK tetikçisi istepne bir genel müdürün emir erleri olarak, ‘tiyatronun karar mekanizması olmaya karar verdiniz’ demek? Mübarek olsun! Elinizi, ayağınızı tutan mı var?...
Yoksa DT üzerinde bir vesayetim olduğunu mu ima etmek istiyorsun? Bak bakayım pencereden, Trabzon’daki kargalar gülüyor mu? Ben kendimi Devlet Tiyatrosundan emekli edeli 15 yıl oldu. Ama yurttaş olarak sanatımla, yurdum ve yuvamla ilgili her türlü görüşümü, eleştirimi ve önerimi açıklamaktan kaçınmam. Böyle biline!...
Ayrıca: Karşıdan karşıya geçerken salçaya dönüşürseniz, sorarım ben size abiyi amcayı!

7- şu an bunları facebook üzerinden tartışıyor olmaktan utanıyorum. Çünkü facebook tartışmalarını niteliksiz olarak değerlendiriyorum. Kendi özelimizi, yatak odamızı insanlara açmanın anlamsız olduğunu düşünüyorum. Ve bu platformdaki tartışmaların da, kuruma zarar verdiği düşüncesindeyim. İtibar kaybettiriyor.
7- Ben utanmak için bir neden göremiyorum. Senin nedenlerin varsa, onu bilemem tabii?…
Her şeyin niteliklisi ve niteliksizi vardır: İnsanların, yöneticilerin, düşüncelerin, tartışmaların…
Özelimiz?... Yatak odamız?... Hayrola, böyle karyola?... Şunu unutma: Tiyatro yapıyoruz diye yatağa falan girmiyoruz. Tiyatro sanatının ve kurumlarının bir tek özeli vardır: Prova! Onun dışındaki herşey tartışmaya, görüş bildirmeye açıktır…
Ayrıca kurumda itibar mı kaldı ki?... Varlığı iki dudak arasından çıkacak bir sözcüğe asılı duran yöneticilerin, kendi kendine vehmettiği bir itibara, itibar etmek mecburiyetinde değilim. Kol kırılsın yen içinde kalsın budalalığına prim vermeyeceğim…

8- tüsak taslağına gelince, karşı olduğumuzu bildiren imzalarımız orada duruyor. İsimlerini saydığınız müdür arkadaşlarımızın da imzaları kapı gibi duruyor orada. Bu arkadaşlarımızı tüsakçı olarak addetmek, özür dilerim ama ahmaklıktır. Necat birecik ile dert varsa onunla konuşulsun, bölgelerini ayakta tutmaya çalışan arkadaşlarımın emeklerine yanlış anlamayın ama hocam, büyük yücel Erten bile söz söyleyemez. Neler çektiklerini belki siz oturduğunuz yerden göremiyor olabilirsiniz ama bizler görebiliyoruz.
8- İmzalar kapı gibi duruyorsa da, sahipleri gitgide kapıkulu gibi duruyor Birkan! Somut örnek için bkz yukarıdaki cevap 4... ‘Ahmaklık’ demişsin de: Asıl bunu görmeyip, buradan bir kahramanlık tevatürü çıkarmaya çalışmaktır ahmaklık...
Hem sonra TÜSAK’çının yaverleri ve emir erlerinin, ‘bölgelerini ayakta tutmaya çalışmaları’ ne kadar beylik ve ne kadar saçma bir laf. O nasıl bir tiyatroymuş öyle ki, müdür çekilse yıkılıverecek? Müdürler mi Samson, tiyatrolar mı karton?...
Daha iyi görebilmek için, siz oturduğunuz yeri değiştirseniz?...)

9- bu son cevabımdır. Daha da bu saçmasapan facebook üzerinden konuşmayacağım. Çünkü facebook üzerinden tartışarak kendimi küçük düşürdüğümü fark ediyorum. Daha ciddi mecralarda konuşulması gereken konular bunlar diye düşünüyorum.
9- Tamam sen sıkışınca facebooktan kaçabilirsin. Onda dokuz demişler... Ama bildiğin ‘konuşulacak-tartışılacak daha ciddi mecralar’ var ise kaçmazdan önce haber ver de; biz de yurttaş olarak yararlanalım...

10- Ben ne genel müdürün, ne bakanın adamıyım... Siz de genel müdürlük yaptınız. Müdürleri genel müdürün emrinde çalışan insanlar olarak görmemişsinizdir sanırım. Bu pek demokratik bir tutum olmaz çünkü. O zaman kukla olur müdürler, dandirik olur doğru. Sizin de döneminizde böyle yapmadığınızı düşünüyorum. Ben devletin, tiyatromun müdürüyüm. Şahısların değil. Şahıslar üzerinden devlet tiyatrosunu idare etmek anlayışının artık gerilerde kalması gerektiğine inanıyorum. Eskiden böyle yapılmış doğru, ama artık biz böyle düşünmüyoruz.
Son olarak, lütfen ama lütfen, bu kurumu biz gençlere bırakın. Genel müdürler değişir, bakanlar değişir, ama şu kurumun yakasını bırakmayan, bize tepeden bakan abikerimiz de bıraksın artık... Biz gençler olarak buradayız. Bu kurumu da sonsuza kadar yaşatacağımızdan emin olabilirsiniz. Tüsak dediğiniz saçmalık, bizim için çocuk oyuncağı... Bir allahın kulu geçiremez onu merak etmeyin..,
Sevgi ve saygılarımla... Her şeye rağmen hala size olan sevgimin ve saygımın bilinmesi ümidiyle...
10- Etkili bir final yapayım derken, her şeyi birbirine karıştırmış, zinciri büsbütün dolaştırmışsın. Ben de zaten bu safsatalara yanıt vermekten sıkıldım. İstersen kitabımı oku...
Unutmadan: Saydım, 1 defa ‘koca Yücel Erten’, 5 defa da ‘büyük Yücel Erten’ demişsin. Bir yandan yağlarken bir yandan kinaye yaptığını sanıyorsun belki ama; daha çok sırıtkan ve kıvırtkan görünüyor. Uğurlar olsun!...

Like · Share · 9 hrs · Edited
  • 134 people like this.
  • Reyhan Salman Masklar şahane. Duruma uygun.
    Like · 2 · 9 hours ago
  • Birkan GorgunAnlamıyorsunuz...Anlamayacaksınız da... Benim ki boşa çaba, çünkü kafalar hala eski kafa... Çok şükür kimsenin adamı olmadım, olmayacağımda... İster inanın ister inanmayın... Sizi maziyle başbaşa bırakıyor, hala devam eden bu üstten bakışınızla mutluluklar diliyorum... Son olarak şunu da söyleyerek hoşçakalın diyorum: sevgili hocam sizin döneminiz bitti... Ha zannetmeyin ki necat birecik dönemini kastediyorum yeni dönem olarak... Ben mesaj kutuma düşen yüzlerce arkadaşımın yeter artık isyanından bahsediyorum... Ama sizin dönem öyleydi değil mi hocam? Hep biat etme üzerind kurulu bir mazi... Bitti artık hocam... Bunu kabul edin... Yarın bizim de biteceğimiz gibi... Bu bir süreç... Herkes toprağa girecek... Ben her zaman vicdanıma hesap verdim, vermeye de devam edeceğim... Üzgünüm hocam... Siz genel müdürle atışmaya devam edebilirsiniz... Bu her genel müdür döneminde böyle olmuş... Sizde de olmuştur mutlaka... Ama biz sıkıldık... Her yazımdan sonra saygımı dile getirdim... Madem samimiyetime inanmıyorsunuz, alın o saygı hakkı da sizin olsun... İnsanlar yaşkanınca kendilerini ortaya koyacak mecralar arıyorlar ya... Siz yapmayın... Bundan benden size bir tavsiye... Biz genç kuşak geliyoruz... Güçlenerek geliyoruz... Üzgünüm gerçek bu... Ve sizler bu gerçeğe alışsanız iyi olur... Yine de her şey için teşekkürler... Yolunuz açık, ömrünüz uzun olsun...
    Like · 1 · 9 hours ago
  • Yücel Erten Sağdan yürü, belki cüzdan bulursun...
    Like · 7 · 9 hours ago
  • Birkan Gorgun Olur yürürüm hocam... Denenmiş bir şey herhalde...
    Like · 1 · 9 hours ago
  • Tarık Erden Yücel Hocam biz sizi eski kafanızla mazinizle, kuşağınızla, bitmiş denilen döneminizle, alışamadığınız gerçeklerinizle... Hasılı her halinizle seviyor ve sayıyoruz... İyi ki varsınız smile emoticon Sizi seviyorum smile emoticon
    Like · 6 · 9 hours ago
  • Kemal Oruç Yücel Erten, iyi ki varsınız! Sevgiyle...
    Like · 8 · 9 hours ago
  • TC Nilgül Tüzün Yücel bey ,siz yinede o kimselerin begenmediği ,ama herkesin takip ettiği facebooktan yazmaya ve tartışmaya devam edin.Bizler ancak bu şekilde kimin ne olduğunu ,ne düşündüğünü,ne için ve kimler için çalıştığını anlıyoruz,gerçek yüzlerini görüyoruz..
    Like · 5 · 9 hours ago
  • Seval Gökçe Masklar muhteşem..Yanıtlarında muhteşem...
    Like · 5 · 9 hours ago
  • Georges Daniel Iyi ki varsin, Yücel !
    Like · 5 · 9 hours ago
  • Seyit Yöre Mutlu Son oyununu 5 defa izlediysem, Brecht'i öyle ve başka birçok oyunu yorumlayacak Türkiye'de kaç DENEYİMLİ rejisör var... Çırakların ustaları aşması gerekir ki yoksa o sanat ölür ama ustaları yok sayarak yaşarken öldürerek değil... Umarım bir projede buluşuruz... Yeniden saygılarımla Yücel Erten...
    Like · 5 · 8 hours ago · Edited
  • Talia Özlem Baltacılar İyi ki varsınız... Olmaya devam edin... Bana umut oluyor.. Bu ... camiada!..
    Like · 5 · 8 hours ago
  • Ismail Dede "genç "olmak ve "toy" olmak arasındaki farkı bize gösterdiğiniz için teşekkürler "yaşlı "Yücel hocam! Diğer konular zaten "züğürt tesellisi" sevgiyle
    Like · 4 · 8 hours ago
  • Serhat Nalbantoğlu yaa nıye bu kadar celanlendın agbı cahılılın cahıllıhıne ver ozgur olsunlar dedık osuruk ufluyorlar cevapta bulamadım yazdıklarına davul la dumdelek olmus ne dıyeyım
    Like · 5 · 8 hours ago
  • TC Ilhan Örenel Yüreğinize sağlık hocam.. Takipteyiz smile emoticon
    Like · 1 · 8 hours ago
  • Seyit YöreBir Anı: Ankara Devlet Konservatuvarı'nda öğrenciyken (1997-2001 arası) birgün Müzikoloji Bölümü kütüphanesinde Turgut Özakman'ın Oyun ve Senaryo Yazım Tekniği kitabını incelerken Turgay Erdener yanında Yücel Erten ile geldi ve Yücel hoca için Ankara Devlet Konservatuvarı 30. Yıl kitabını istediler ve kitabı bulup verdim. Adını ve işlerini bildiğim, ve şimdi rahat ulaşıp yazışabildiğimiz, Yücel hocayı karşımda görmek benim için heyecan ve onur vericiydi... Kıssadan hisse...
    Like · 3 · 8 hours ago
  • Pınar Mrtrk Yaaa bitmesin okumasi çok zevkli, bu arada ben de gencim nereye gidiyormuşuz tam olarak Konum bilgisi pls:))
    Like · 5 · 8 hours ago
  • Alev Kerimoglu Harbiden de bi düş yakamızdan abi'cim, işimizi yapıp usluca uslubumuzla, usulünce, usul usul yok olup gidiyoruz şunun şurasında..
    Like · 4 · 8 hours ago
  • Ozgehan Ustuk Biz varken bir allahın kulu geçiremez TÜSAK'ı mı demiş o? Bu safsataya bir okkalı cevap vermemişsiniz, büyüklük göstermişsiniz. Boşverin toy kinayeleri.
    Like · 2 · 8 hours ago
  • Füsun Oruç Akay Akıl yaşta değil başta derler. Bu vatandaş Yücel Ertengibi genç ve üretken bir beyinle neyin tartışmasını yapıyor ki?..
    Like · 1 · 8 hours ago
  • Çağdaş Sahne Sanatları Genç Müdürün Darbe Girişimi Başarısızlıkla Sonuçlandı.. smile emoticon

    https://youtu.be/b6n7afpLbBQ

  • Filiz Terzi Birkan Beyin argümanıyla her karşılaştığımda haliyle bu şarkı gelir aklıma : https://www.youtube.com/watch?v=F8wVyoJgvEU
    Like · 4 · 8 hours ago
  • Kübra Gülgel Yücel Erten muhteşemsiniz kesinlikle abartmıyorum.
    Like · 1 · 8 hours ago
  • TC Ufuk Ersan Tavityan Eksik olmayın hocam.....
    Like · 1 · 8 hours ago
  • Emel HuberBu metni, 
    - nedenleyen, açıklayan, gerekçelendiren, tartışan metin örneği olarak, 
    - cesur ve namuslu metinleştirme örneği olarak,

    - "bulanık laf kullanmadan" metin oluşturma örneği olarak,
    - dile egemenlik örneği olarak
    bütün eğitim kurumlarında ders olarak okutmak gerekir. 
    Hut ab!
    Like · 3 · 7 hours ago
  • Kadri Özcan Çalışan ve üreten ülkenin en değerli yönetmenine, tiyatro adamına ve sanatçı olmayı başarmış, saygı görmüş, hep haketmiş bir "değere" henüz başlamamış, yoluna bile girmemiş bir Çırağın (kimin çırağıysa ) bu sözlerini de tarihe yazalım. Fotoğrafını çekelim. Hayat göreceli kimine uzun kimine kısa. Bakalım o zirvede kim var kim yok.
    Like · 3 · 7 hours ago · Edited
  • TC Şule Sezener Sanatta usta çırak ilişkisi çok önemlidir.Tabii genç kuşak gelsin, ne güzel...Elbette biat etmeden ama ustaları bilerek, onlar ayakta durdukları sürece.Yarın siz de bitmeyin...
    Like · 2 · 7 hours ago
  • Kimiz Zeynep Var olun hocam, geçen ve gelecek zamanlarınızla.. bir dönem bitmesi gerekiyorsa o da bu ne idüğü belirsizlik dönemidir,,,, Biz sizi gençliğinizin duruşu ve birikimlerinizden bize düsenlerle tanıyor, seviyor ve şimdinizden güç alıyoruz..Umarım sizin gibi genç yaşayabiliriz, zaman mekan tanımadan üretim içinde olabiliriz...Çağın sorunlarına bana ne demeden tanıklığı sürdürebiliriz... Var olun smile emoticon
    Like · 1 · 7 hours ago
  • Tuncer Yığcı Bayrağı gencin böylesine teslim etmektense kafasına vurmalı? İşe yarar mı? Zor.
    Like · 2 · 6 hours ago
  • Orhan Aydın Şu TÜSAK nasıl bir sevda ..
    Like · 2 · 6 hours ago
  • Aydın Sigalı Temmuz ayında Matrakapoliste odacilardan başka kimse kalmaz ...bu da onlardan biri ...smile emoticon
    Like · 2 · 5 hours ago · Edited
  • Taner TuranBunca yıllık emeğim olduğunu düşünerek....Adama sorarlar; Sen bunca yılına ne sığdırdın ,ne için mücadele ettin, neye inandın,neyi var ettin,neyi ürettin, (mesleğin ve insanlık adına) neleri emanet bıraktın diye... Yakışmıyor emanetçi diye görünen Görgüsüz'lere.... (Bakkal çıraklığı yaparken bile bir görgünün manasını öğretmişti ustam ) Rahmetli Babamın bir lafını da paylaşmadan geçemeyeceğim, affınıza sığınarak ... "Götümden çıkmış bana yüzme öğretiyo " Saygılarımla Yücel Ustam (hocam olmamanız ve hiç beraber çalışmamamıza rağmen) iyi ki varsınız...
    Like · 2 · 2 hours ago · Edited
  • Selmin Fındıkoğlu yazdıklarınızı anlayabilecek mi acaba???