16 Nisan 2015 Perşembe

yeni yayınevi, şiirsiz şiire başladı: Yenilmeyen yalnız harfler yada 3'ün 1'i

Erbil Göktaş, bana, "Yayınevi kuracağım..." dediğinde canlı ve heyecanlı bir yorum yapmaksızın, içimin uçurum derininden "EYVAH..." dedim! Yeni Tiyatro Dergisi'ni henüz "DERGİ" yapamamış olan Erbil Göktaş'ın nasıl "Kötü Kitaplar" basacağını tahmin ettiğimden, bana, "Önyargılısın sen" gözleriyle bakan Erbil Göktaş karşısında haklı çıkmanın dayanılmaz ağırlığı altında boğuluyorum. Dâvâlarımın yoğunluğu ve gezilerin verdiği yorgunluk nedeniyle "yeni yayınevi"nin ilk iki kitabına göz ve parmak ucuyla dokunsam bile, şâir olduğum için, öncelikle, Duygu Aydoğdu'nun "şiir" etiketiyle yayınlanmasına karşın, "şiir olmayan", hattâ "karşı şiir" olan "Yenilmeyen yalnız harfler" kitabını okudum! Okumaya başlar başlamaz, karşıma çıkan "Müjdat Gezen Sanat Merkezi'nde Yaratıcı-Yazarlık eğitimi aldı." sözü, aslında, Duygu'nun "duygu eğitimi" sürecinden geçmediğinin somut bir kanıtı olarak, daha kitabın ilk sayfasında yüzünüze bir şamar gibi iniveriyor! Tuncer Cücenoğlu gibi "şiirsiz bir oyun yazarı"nın içinde olduğu "Öğretmen Kadrosu" ile cebelleşen hiçbir kişi, "duygu eğitimi" edinemez! Şimdilik kaydıyla küçük bir uyarı olarak sunduğumuz bu yazımıza "çok ciddî bir itiraz" gelirse, "itiraz eden" kişinin kişiliğine göre tavrımız netleşecektir!... Bu arada içimde kalmasın: Erbil Göktaş kitabı piyasadan çek... Şiir olmayan şiir kitabı yayınlamak, yumurtasız omlet yapmaya benzer... Yineliyorum; gelen tepkilere göre tepki geliştireceğiz. Kimse "UYARMADI" demesin.

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz

***


Ayrıca bakınız:


Çorumlu yazar LİNÇÇİ Tuncer Cücenoğlu'nun Che Guevara tüccarlığı!

Che tâcirinin kitabı Nâzım Hikmet ve Ahmed Arif'den ç/alıntı mı yapmış?

LİNÇÇİ Tuncer Cücenoğlu'nun Che tüccarlığının yüzeysel sunumudur!...

Cücenoğlu, Che Guevara'yı yazarken "Che Guevara"yı bilmiyor muydu?