1 Nisan 2015 Çarşamba

Sabahın dördünde eve dönerken Sultanahmet Camiî yalnız kalamazdı...

Dün, sabahtan akşama dek İstanbul Adalet Sarayı'nda bulunduğum için, savcının rehin alınması sürecini yakından izledim... İki ayrı duruşmamın olması nedeniyle her ne denli "kendi dâvâlarım"a yoğunlaşmış olsam da yoğunlaşmamın yüzde doksanını, savcının odasındaki rehin alma eylemi sürecine yönlendirdim! Benim girip, çıktığım dâvâ duruşmaları, savcının odasında yaşanan can pazarlığının yanında "devede kulak tüyü" yada "solda sıfır" kalırdı!... Duruşmalardaki dikkat eksikliğimin sonucunda, bir şey yitirdiğimi pek düşünmüyorum! Çünkü ben, burjuva kanunlarına güvenip, ilk adımı atan kişi olmadığım için gönlüm rahat. Tiyatrocuların "dâvâ açmalar"ını başlatanlardan biri Coşkun Büktel iken (Uğur Yücel'e karşı), bir diğeri de Mustafa Şükrü Demirkanlı idi!... Demirkanlı'nın başı çektiği "ENTELEKTÜEL VE HUKUKSAL LİNÇ KAMPANYASI" sonucu yüzlerce defa gittiğim İstanbul Adalet Sarayı'ndaki "mutluluğum sürerken", savcı odasındaki rehin alma süreci canımı sıkmıştı!... Sabaha dek uyuyamadığım için Bulunmaz Tiyatro'daki Bulunmaz Hukuk Bürosu mekânında hukuk çalışmak istiyordum ama yüreğim o kadar daralmıştı ki... Neredeyse olaya tanık olacak kadar yakında bulunduğumdan olacağı önceden kestirmiştim! Daha rehin alma süreci başlar başlamaz, acı, hem de çok acı sonuçlar elde edileceğini, İstanbul Adalet Sarayı'ndaki "Beltur Kafeterya" mekânında tweet hâline getirip, seri biçimde, okuyucularıma sundum. En başta İstanbul Barosu Başkanı Ümit Kocasakal olmak üzere, hemen hemen herkes umuttan yana görüş belirtirken ben, düşüncemden önce gelen sezgime yaslanarak, kötü sonuçlar olacağını duyumsamıştım! Bunları tek tek yazdım. Ne yazık ki, ben "haklı" çıktım. Sabaha karşı saat dörtte Sultanahmet Camiî'nin yanından geçerken, ay bana selam verdi!... Caminin minarelerine dek değmek üzere olan ay, içinde bulunduğumuz hüznün tanığı gibi, kendini minarelerin kollarına teslim etmişti!... Serçe parmağımı bile oynatma isteğinde olmamama karşın, fotoğrafını çektim!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz