29 Nisan 2015 Çarşamba

Bulunmaz karşısında zor durumdaki sanık Yaşam Kaya işi yokuşa sürdü

T.C.
İSTANBUL
13. ASLİYE CEZA MAHKEMESİ


DURUŞMA TUTANAĞI


DOSYA NO: 2015/25 Esas
DURUŞMA TARİHİ: 19/03/2015
CELSE NO: 1.

HÂKİM: MUSTAFA YENER ULAK 34479
KÂTİP: İBRAHİM KAZAN 99573

Belirli gün ve saatte 1. celse açıldı.

Sanık YAŞAM KAYA vekili Av. Pınar Deniz Hanedar geldi. Açık duruşmaya başlandı.

İddianamenin kabûlü kararı okundu.

Sanık için İzmir Asliye Ceza Mahkemesi'ne yazılan talimata cevap var. Buna göre savunmasının alındığı anlaşıldı. Okundu.

Yapılan yoklamada müştekinin hazır olmadığı anlaşıldı.

Sanık müdafisinden SORULDU: "Sanık savunmasına bir diyeceğimiz yoktur. Tanıklarımız hazırdır. Dinlenmelerini talep ederiz." dedi.

Tanık Umut huzura alındı. Kimliğinin tespitine geçildi.

TANIK UMUT ÇAĞLAR KAYA: Ali oğlu, 1979 doğumlu, hâlen Soğanlı Mh. Hüdâverdi Sk. No: 18 D: 10 Bahçelievler / İSTANBUL

Tanıklığa mâni hâli yok. Tanığa Cumhuriyet Muhakemesi Kanunu'nun 53. Maddesi gereğince gerçeği söylemesinin önemi, gerçeği söylememesi hâlinde, yalan tanıklıktan cezalandırılacağı, doğruyu söyleyeceği hususunda yemin ettirileceği anlatıldı. Olayla ilgili bilgi verildi. Usûlen yemini yaptırıldı. Olay hakkındaki bilgi ve görgüsü soruldu.

TANIK UMUT ÇAĞLAR KAYA BEYANINDA: "Ben, iddia edilen olayı gözümle görmedim. Sanık benim kardeşim olur. Kardeşimin İnternet'teki yazılarını takip ediyordum. Bundan 6 yıl önce, müştekinin Yaşam'a hitaben İnternet'teki bir yazısında annemize hakaret ettiğini okudum. Bunun üzerine kardeşim olan sanığı uyardım. Kendisi de müşteki hakkında gereğini yapacağını söyledi. Yine değişik zamanlarda müşteki İnternet ortamında sanığa hakaret içerikli yazılar yazmıştı. Bu hakaretleri müştekinin kendisine ait blogunda okumuştum. Benim konuya ilişkin bilgim ve görgüm bundan ibarettir." dedi.

Tanık Cem huzura alındı. Kimliğinin tespitine geçildi.

TANIK CEM İDİKURT: Mehmet Salih oğlu, 1976 doğumlu, hâlen Mahmut Şevket Paşa Cd. Güngör Sk. No: 16 D: 1 Okmeydanı / İSTANBUL

Tanıklığa mâni hâli yok. Tanığa Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 53. Maddesi gereğince gerçeği söylemesinin önemi, gerçeği söylememesi hâlinde yalan tanıklıktan cezalandırılacağı, doğruyu söyleyeceği hususunda yemin ettirileceği anlatıldı. Olayla ilgili bilgi verildi. Usûlen yemini yaptırıldı. Olay hakkındaki bilgi ve görgüsü soruldu.

TANIK CEM İDİKURT BEYANINDA: "Ben, Yaşam'ın bizzât müştekiye hakaret ettiğini görmedim. Ancak olay öncesinde Hilmi'nin kendi blogunda Yaşam'a hitâben; 'Orospu çocuğu' dediğini okudum. Bunun üzerine Yaşam'ın da karşılık vererek; 'Yavşak' gibi sözler söylediğini, telefonda söylediğini, niçin bu şekildi yazdığını sorduğunu, duydum. Bunun dışında müştekinin zaman zaman sanığı kastederek; 'Dangalak, cahil' gibi sözlerle hakaret ettiğini okudum. Benim konuya ilişkin bilgim ve görgüm bundan ibârettir." dedi.

Sanık müdafinin yazılı savunmalarını içerir dilekçe verdiği görüldü. Okundu.

Sanık müdafisinden SORULDU: "Yazılı savunmalarımızı aynen tekrar ederiz. Müvekkilimin suç kastı yoktur. Tanık beyanlarından da anlaşılacağı üzere müştekinin hakaretleri vardır. Ayrıca suç tarihi itibariyle suç zaman aşımına uğramıştır. Bu nedenle dâvânın düşürülmesini ve sanığın beraatine karar verilmesini talep ederim." dedi.

Müştekinin mazeret dilekçesi verdiği görüldü. 

GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:

1 - Müştekinin mâzeretinin kabûlüne, adına davetiye çıkartılmasına,

Bu nedenle duruşmanın 30/04/2015 günü saat 09:30'a bırakılmasına karar verildi. 19/03/2015

Kâtip 99573                                                                                     Hâkim 34479
e-imzalıdır                                                                                             e-imzalıdır

***

Ayrıca bakınız:

Bulunmaz'ın MÜŞTEKİ, Yaşam Kaya'nın SANIK olduğu duruşma yarın...