25 Mart 2015 Çarşamba

Terzinin söküğünü dikemediği ülkede, avukatlar hukuktan hiç anlamıyor!

sen
üç günlük dünyada oynanan oyunlara figüran olmak zorundasın
işte sadece bu nedenle
sana çorba yapman için kemik verenleri mecburen savunuyorsun
ve iskeleti erimiş bir tavşan
süt dökmüş bir kedi gibi susup
mışıl mışıl oturuyorsun
senden adalet bekleyen yoksul insanların şah damarında

tıklayınız: ey avukat


***

Ağustos 1978'e kadar Arnavutluk Emek Partisi'ni savunan "Mao"cu biri olarak, avukatlık kavramına ve kurumuna karşı olmaya karar vermiştim! Bunun nedeni, Arnavutluk'ta avukatlık diye bir kurum bulunmamasıydı! Böyle anımsıyorum! Avukatlığın gereksiz bir "iş" olduğunu bildiğimden, hemen hemen hiçbir zaman için avukat tutmadım. Bâzen iş yoğunluğum nedeniyle avukat tuttum. 2009 yılında bana (sosyalizme) karşı başlatılan LİNÇ KAMPANYASI iğrençliği sonucu "avukatlık kavramı ve kurumu üzerine" yeniden ve derinlemesine düşünmeye başladığımda avukatların ne denli gereksiz bir işle iştigâl ettiklerine gayet net olarak karar verdim!


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz