7 Ocak 2015 Çarşamba

Bulunmaz ile polemiğe girmeye çalışınca block'lamak zorunda kalmıştı...

Not 1: Özden Özerdem'in Türkçe ve yazım yanlışlarını düzelttik! Yazının Türkçe ve yazım yanlışlı hâlini okumak isteyen, alttaki linke tıklayabilir!

Not 2: Parantez içindeki kırmızı renkli Melih Anık onuru bize aittir...

***

Engin AlkanDÜZEY demişken... pic.twitter.com/ceqh2V1EAb

Özden Özerdem ‏- Bir "Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü" öğrencisi olarak, umarım eleştirmenlik alanını bu konuda kuramsal eğitim almış...

Mehmet Çağlar Sucu - Melih Anık savunucusu asla değilim ama bu düşüncenin de ölene kadar karşısında olacağım.

Özden Özerdem - Benim fikrim bu; o ismi (Melih Anık'ı) eleştirmen olarak görmüyorum. Bu kadar basit. Umarım, Türkiye tiyatrosu daha donanımlı eleştirmenlere sahip olur

Hilmi BulunmazTürkiye tiyatrosunun en derinlikli düşünürü Melih Anık'tır! Bunu, kırk yılı aşkındır tiyatroyla uğraşan biri söylüyor!

Mehmet Çağlar Sucu ‏- Sorunun Şehir Tiyatroları'nın işleyişindeki mekanizmanın yapısal olarak tartışılması gerektiğine inanıyorum...

Özden özerdem ‏- Buna da kimse bir şey diyemez, daha donanımlı ve bu işi geliştirebilecek insanlara önem veriyorum, bu kadar basit.

Mehmet Çağlar Sucu ‏- Açıklamanızı böyle yapmıyorsunuz. "Eleştirmen, okullu olmalıdır!" dedikten sonra, kişiden çıkıp, başka yere savruluyor kast ettikleriniz.

Mehmet Çağlar Sucu - Bu açıklamanız etik ve üslûp olarak çok daha doğru...

Özden Özerdem ‏- Eğitimsiz olup, çok güzel eleştiri yazabilir belki bâzıları ama bu herkesin yapabileceği anlamına gelmez. Benim fikrimce yapamayan

Özden Özerdem - biri (Melih Anık!) için dile getirdim. Çünkü eleştirmenlik önemli bir alandır. Kuramlar yaratan bir alandır.

Mehmet Çağlar Sucu ‏- Eleştirmenin önemsiz olduğunu kimse söylemiyor ki! Zâten tartıştığımız konu bu değil ama "O okulunu okumamış, o zaman eleştiremez!"

Mehmet Çağlar Sucu - demek yanlış. Evet önemli, hattâ çok önemli, o yüzden ÖKM Sahnesi yıkılınca ses çıkarmayan sizin bölüm insanları, eleştirmenin

Mehmet Çağlar Sucu - etiğini öğrencilere nasıl anlatıyor? Çok merak ediyorum!

Özden Özerdem ‏- Ses çıkardık ve eleştirmenlikte eğitimin önemli olduğunu ama her eğitimi alan nasıl yapamıyorsa her eğitimsiz de yapamayabilir

Özden Özerdem - ya da bâzısı yapar ama benim için o insanın (Melih Anık'ın) yazıları eleştiri yazısı değil. Bu benim fikrim. Şu ân sınav haftam, daha fazla polemiğe

Özden Özerdem - giremeyeceğim; okuyacağım daha önemli şeyler var.

Mehmet Çağlar Sucu ‏- Peki kolay gelsin...

(Kaynak: https://twitter.com/mcsucu/status/552940366341890048)