10 Ocak 2015 Cumartesi

Yeni Tiyatro Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erbil Göktaş, 66'ya bağladı!

Sayın Hilmi Bulunmaz,

"İşi 66'ya bağlamak" deyimi şu anlamlara da gelmektedir:


"Ebced hesabında Allah kelimesindeki harflerin sayı değerinin 66 olmasına dayanan bir deyimdir. İşi Allah'a havale etmek anlamına gelir." https://eksisozluk.com/isimiz-66ya-kaldi--1742946


ALTMIŞ ALTIYA BAĞLAMAK


"Allah" lafzının ebced hesabıyla rakam olarak toplamı, altmış altıdır. Elif: 1, Lâm: 30, Lâm: 30, He: 5 = 66.


"O, işini altmış altıya bağladı", yani işini çok güzel ayarladı, her türlü tedbiri aldı, şu anda, aldığı tedbir sonucu başarıyı beklemektedir, demektir.


Bir de "Onun işi altmış altıya kaldı, altmış altıya bağlandı" tarzında söylenir ki, bu takdirde "O işten hayır yok ya, belki Allah onarır, düzeltir" demek olur.


Prof. Dr. Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, 2009, Ağaç Y.


Ben de "66'ya bağladık" deyimini ironiyle Yeni Tiyatro Dergisi'ni yayınladık, dağıttık ve Allah'a havale ettik anlamında kullandım. Çünkü tiyatrocuların çoğunun ilgisi yetersiz olduğu için ben de şakayla karışık bu durumu onlara anımsatmak istedim.


Bilginize sunulur.


Not: Bir de bu konuyla ilgili şöyle bir makale okumuştum, onun da linkini aktarıyorum, siz özetlersiniz ya da tamamını yayınlarsınız:


http://semerkanddergisi.com/isi-altmis-altiya-baglamak



Yrd. Doç. Dr. Erbil Göktaş
Yeni Tiyatro Dergisi
Genel Yayın Yönetmeni

0 533 552 76 09
0 216 334 89 75

***


Ayrıca bakınız:


Erbil Göktaş, temelli olmayan çözümle durum mu kurtardı, hile mi yaptı?