15 Ekim 2014 Çarşamba

Bulunmaz'ı LİNÇ etmek isteyen derginin editörü Nedim Saban, yazmıştı!

ŞİMDİKİ ÇOCUKLAR BİR GARİP

12 yaşındaki okurumuz Sayın Nedim Saban'dan aşağıdaki mektubu aldık. Sevincimizi, Türkiye tiyatrosu adına umutlarımızı sizlerle de paylaşmak için yayımlıyoruz. Bir de bu küçük tiyatrocuya vereceğimiz yanıtı hep birlikte bulalım diyoruz. Evet değerleri okurlarımız, gencecik bir tiyatrocudan, belki de Türkiye'nin en genç kadrolu tiyatrosundan soruyorlar. Haydi bakalım, ne diyeceğiz yarının sahiplerine? Önerilerinizi bekliyoruz.

Sevgili Oyun Dergisi yöneticileri;

Ben ve arkadaşlarım derginizi çok beğenen bir tiyatro grubuyuz. Arkadaşlarım tiyatroları çok sevmedikleri hâlde tiyatro yapıyoruz. Ama nerede ve hangi koşullar altında, ne zaman, bütün bunları cevaplamak çok çok zor hem, hem de bizim bir özelliğimiz var: Bütün grubumuz çocuk, yaş ortalamamız 10,3 ve eserleri ben NEDİM SABAN yazıyorum ve sahneye koyuyorum. Başrolü oynuyorum. Grubun kuruluşunun 8. ayında birçok problemimiz var. Her cumartesi prova yapıyoruz ama en fazla 4 metrekarelik bir küçük oturma odasında. Bir temsil verdik adı "KIZINI DÖVMEYEN DİZİN DÖVER" ama ne bir tiyatro kiralayabildik, ne de bir salon evimin oturma odasında 8 kişi seyirci oldu, bunlar da büyüklerimizdi. Bize ne yapacağımız hakkında çok acele bilgi, öğüt verir misiniz? Nerede hangi oyunu oynayabiliriz? Aslında gelecek sene İlkokullar Turnesi yapmayı düşünüyoruz ama çocuk olduğumuz için kimse bizi önemsemiyor. Sizlere güvenimiz sonsuz, ancak ben övünmek gibi olmasın ama gerçek bir tiyatro sanatçısından farkı olmayan oyun oynarım. Sizlerden tüm isteğim şu: Ben çok iyi piyesler yazarım ve Milliyet Çocuk Dergisi Öykü Yarışması birinciliğini aldım, yaşım 12, Aydabir Dergisi'nde yazılarım çıkar. Tüm tiyatrolara saygım sonsuzdur. Kendilerinden (amatörlerden) adresim olan: P.K. 1220 İSTANBUL adresine gruplarının nüfusu ve oyunlarını oynayabilecekleri bir yerleri olup olmadığını yazmalarını rica edeceğim ve onlara eser göndereceğim. Ancak karşılık olarak bir veya iki defaya mahsus olmak üzere oynayabilecekleri yeri kiralamalarını ve bu kiraladıkları yeri bir veya iki defa bize hediye etmelerini isteyeceğim. Ancak çocuk oyuncuya ihtiyacı olan amatör tiyatro kurumları bulmanızı sizden rica edeceğim. Derginizin bana ve grubumuz 5 KAFADARLARA gerekli yardımı yapmalarını beklerken, heyecanla cevaplarınızı merak edip, sizinle ilişki hâlinde olmayı rica ediyor ve çok yüksek saygılarımı sunuyorum.


NEDİM SABAN
P.K. 1220
İSTANBUL, 8/4/1979