22 Aralık 2013 Pazar

Melih Anık, süte su katar gibi oyun oynayan Oyun Atölyesi'ni unutmadı!

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Selçuk Soğukçay'ın En Uzun Gecesi

Melih Anık
21 Aralık 2013

Ödül almış oyunlarda kadro değiştirilmemesi tercih edilir ama bu kadro değişmeyecek anlamına gelmez. Ama kadrosu değişmiş oyun "ödül almış oyun değildir". Zira tiyatro bir ekip işidir. O ekibi (hatta ekipten bir kişiyi bile) değiştirdiğinizde oyunu yeniden provaya almak gerekir. Oyuncular arasındaki "yeni" iletişimi bulmak zorundasınızdır. Yeni oyuncu ile yeni bir iletişim doğacaktır. Bunun önemini algılamayan tiyatrocular da vardır elbette, uyduruk dramaturjik nedenlerle kitaba girmiş bir oyunu (Türkiye Kayası) değiştiren İBBŞT ile 12 kişilik oyundan en önemli karakterin (Enobarbus) sahnelerini çıkarıp 11 kişi oynayan Oyun Atölyesi gibi. Oyun Atölyesi bir de "Globe"a çıkan oyun diye reklâmını yapmıştı. Globe'a çıkan oyun Enobarbus'lu oyundur da Türkiye'de başka "oyun" oynanır. O cinliği yapmış olanlar şimdi başka bir sahnede. Selçuk Bey'in biliyorum deyip de bilmediği ya da algılamadığı şey de budur.  

Galalarda oyun sonunda oyuncunun en kısa sürede seyircinin yanına gelmesini de anlamamış Selçuk Bey: "...oldu paşam, sen iste sahneden hemen seyircinin yanına inelim, kostümleri, makyajları çıkarmadan, terimizi biraz olsun kurutmadan... 

(Kaynak: Dokunuş)