12 Aralık 2013 Perşembe

Ben diyorum "Kültür Bakanlığı Çanağı", Anık diyor "22 yıldır susmuş"...

Melih Anık - N. Saban diyor ki: "22 yıldır yardım aldım, bu sene alamadım." 22 yıldır susmuş, bu yıl konuştu...

Hilmi Bulunmaz - Melih Anık, benim söylem biçimime göre, müthiş derecede kibar bir dille yazı yazıyor... İşbu nedenle, Melih Anık'la Melih Kibar adını zaman zaman birbirine karıştırıyorum... Benim söylemimle Melih Anık'ın söylemi birbirine "uzak" olsa da kendime en yakın tiyatro yazarlarından biri olarak gördüğüm "Melih Anık'ın yazıları"nı defalarca okuyarak, büyük bir kısmını da "değerlendirme" kapsamına alıyorum... 


Yazar Melih Anık'ın olağanüstü kibar bir dille gündeme getirdiği tiyatro sorunlarıyla, benim gündeme getirdiğim tiyatro sorunları birbirine çok yakın olmakla birlikte, yinelemekte yarar var ki, söylemlerimizin gayet farklılığı nedeniyle değişik anlaşılabiliyor. Örnekse, yukarıdaki söylem, bana ister istemez, "Kültür Bakanlığı Çanağı" kavramını çağrıştırıyor... Sadece Nedim Saban değil, "Kültür Bakanlığı Çanağı" yalayarak tiyatro yapan herkes, "BANA DOKUNMAYAN YILAN BİN YAŞASIN!" sloganı attı, atıyor ve atacak... Ancak biz, kendi dilimizle eleştireceğiz!...

***


Oyun'un notu: Bâzı sözcükleri kırmızı ile belirgin hâle biz getirdik...