8 Aralık 2013 Pazar

Hilmi Bulunmaz LİNÇÇİ olmayan Yeni Tiyatro Dergisi'ni okutmak istiyor!

Ben, bütün herkesin benim gibi düşünmesini, benim gibi konuşmasını, benim gibi davranmasını, benim gibi sosyalist olmasını bekleyemem... Ancak herkesin düşünmesini, konuşmasını, davranmasını ve bir dünya görüşüne sahip olmasını bekliyorum!... Türkiye tiyatrosunda düşünen, konuşan, davranan kişilerin dünya görüşü olduğunu hiç sanmıyorum! 

Tiyatro camiasındaki hemen herkes, şahsî menfaat peşinde koşuyor!... Bu camiadaki şahıslar, düşünürlerken, konuşurlarken, davranırlarken, sürekli olarak arabalarının, evlerinin, geleceklerinin... derdine düşerek, sadece bu bağlamda hareket ediyorlar. Tiyatro dergisi çıkaranlar da, bu durumdan asla muaf değiller. Bunu bile normal karşılıyorum. LİNÇÇİ olunmasını da anlayabiliyorum. Ne var ki, düşünsel olarak zorlandığım konulardan biri şu; LİNÇÇİ olmamasına karşın, LİNÇÇİ olan tiyatro esnafından kopabilme cesaretini hiç gösteremeyen Yeni Tiyatro Dergisi yöneticilerinin ikircikli tutumu. Yeni Tiyatro Dergisi yöneticileri o denli edilgen bir yayın siyasası içindeler ki, kendilerini cezalandıran Mustafa Kurt'a da tavır takınmıyorlar. Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Mustafa Kurt, tüm LİNÇÇİ dergilere reklâm (PARA) vermesine ve bu paranın kendi parası değil, benim, halkın, tüyü bitmemiş yetimin "vergi parası" olmasına karşın, bence, sadece ve yalnızca LİNÇÇİ olmadığı için Yeni Tiyatro Dergisi'ne reklâm (PARA) vermeyıp, bu dergiyi cezalandırıyor! 

İşte burada LİNÇÇİ olmayanlara düşen bir tek görev kalıyor: LİNÇÇİ olmadığı için Mustafa Kurt'un reklâm (PARA) "ambargosuna uğrayan" Yeni Tiyatro Dergisi'ni ("SANSÜRCÜ" olmasına karşın) desteklemek. Derginin okunmasını, okutulmasını istiyorum. Çelişkilerimiz bir yana!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz

***

Ayrıca bakınız: