7 Ekim 2013 Pazartesi

Bulunmaz birçok konuda hemfikir olduğu Anık'ın şu görüşüne katılmadı

Melih Anık ‏- Ya tiyatro yapın ya eleştiri yazın... İkisini aynı anda yapmayın...

Hilmi Bulunmaz - Ben, kendimi, eleştiri yazısı yazan biri olarak asla görmesem bile, yalınkat (hâlis, katışıksız, mücerred, saf) bakıldığında, eleştiri yazısı yazan biri gibi görünebilirim. Olasıdır ki, Melih Anık, beni eleştiri yazısı yazan biri sanabilir!... Ben, eleştiri, eleştirmek, eleştirmen gibi sözcüklere asla sıcak bakmayan, bu sözcüklerin içerdiği kavramlara kesinlikle soğuk bakan biriyim. Ben diyalektik mantıkla hareket ederek sanatsal eyleme geçebilen biri olduğum için tiyatroyu yalınkat görmeyip sadece tiyatro esnafı olmak istemiyorum. Çoğul, nesnel, tümel düşünce dizgesiyle düşünüldüğünde, benim verdiğim hukukî mücadelenin hem tiyatro sanatına ve hem eleştiri yazarlığına katkısı olduğu kanısındayım. Her şeye karşın, birçok konuda hemfikir olduğum Melih Anık'ın tiyatro yazarlığına duyduğum saygı nedeniyle, yanıtlama gereksinimi duydum. Kendisinden yararlandığımı yineliyor, başarılarını hararetle izliyorum...