Bulunmaz'ın, Surabaya Sheraton'daki sanata yaklaşımı (Fotoğraf: Cemal Bulunmaz)
İki haftadır Uzak Doğu ülkelerindeyim. Bu gezimdeki en uzun kaldığım kent, Endonezya'nın en büyük ikinci kenti Surabaya... Doğu Cava'nın başkenti Surabaya, kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için savaşım veren gerici siyasî partilerin yönetiminde bulunduğundan, emperyalist kültürün yıkıcı rüzgârına gayet açık bir kent. Mas Nehri'nin soluk borusuna yakın bir yere kurulan Surabaya, ticarî hareketi yoğun bir kent olmakla birlikte, estetik kaygılara sahip kişileri de barındırıyor!
Komünizme karşı müthiş derecede karşıt bir yapılanmada hareket eden Surabaya, emperyalist kültür taşıyısıcısı mekânlarda meta estetiği inşa ediyor! Konakladığım Sheraton'da estetik kaygılar kendini gösterirken, doğal olarak meta estetiği hep ön plana çıkıyor. Sheraton'ın her yanında fışkıran meta estetiğine karşı iğrenerek baktığımı gören oğlum Cemal'in önerisine kulak asıp, yukarıdaki fotoğrafı çektirdim... Dayanamıyorum!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz
İki haftadır Uzak Doğu ülkelerindeyim. Bu gezimdeki en uzun kaldığım kent, Endonezya'nın en büyük ikinci kenti Surabaya... Doğu Cava'nın başkenti Surabaya, kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için savaşım veren gerici siyasî partilerin yönetiminde bulunduğundan, emperyalist kültürün yıkıcı rüzgârına gayet açık bir kent. Mas Nehri'nin soluk borusuna yakın bir yere kurulan Surabaya, ticarî hareketi yoğun bir kent olmakla birlikte, estetik kaygılara sahip kişileri de barındırıyor!
Komünizme karşı müthiş derecede karşıt bir yapılanmada hareket eden Surabaya, emperyalist kültür taşıyısıcısı mekânlarda meta estetiği inşa ediyor! Konakladığım Sheraton'da estetik kaygılar kendini gösterirken, doğal olarak meta estetiği hep ön plana çıkıyor. Sheraton'ın her yanında fışkıran meta estetiğine karşı iğrenerek baktığımı gören oğlum Cemal'in önerisine kulak asıp, yukarıdaki fotoğrafı çektirdim... Dayanamıyorum!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz