27 Ağustos 2013 Salı

Eşek ruhlu tiyatro eleştirmenlerinin eleştiremediği kule, At Meydanı'nda!

Bulunmaz eşek olmadığı için İDT kulesini teşhir ediyor! (Fotoğraf: Cemal Bulunmaz)

Benim verdiğim halktan yana, tüyü bitmemiş yetimden yana süreklilik içeren tiyatro mücadelesine hayran olan hiçbir kimse yok. Olmasını da asla beklemiyorum... Ben, yaptığım işimi, verdiğim savaşımı, hayranlık oluşturmak için gerçekleştirmiyorum... Ben, sanatın toplumsallaşması, halktan yana, tüyü bitmemiş yetimden yana gelişmesini istediğim için estetik bilinç oluşturuyorum. Estetik bilinç oluşturmak için, resmî dilli, pespaye düşünceli tiyatro eleştirmenlerinin gayet düzeysiz birliklerine katılmak gerekmez!... Bilimsel sosyalizmin ve diyalektik materyalizmin önündeki çok ciddî barikatlardan biri olan eleştirmenlerin çıkar birliğini gerici bir tarikat gibi algılayıp, bu tür yapay birliklere saldırmak gerekir! Ben de onu yapıyorum. Onlara saldırmam için birçok neden var. Ancak, başat nedenlerden biri, Devlet Tiyatroları'nı eleştiriyormuş gibi yaparak gerçek anlamda hiç eleştirmemeleri. Örnekse İstanbul Devlet Tiyatrosu reklâm kulelerinin namusuna zerre sahip çıkmamaları... Onların kendi namuslarını koruyacak, kaşelerine sahip çıkacak bir namus anlayışları bulunmadığı için, sonucun böyle olması da, müthiş derecede doğaldır...

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz