5 Ağustos 2013 Pazartesi

habervaktim.com'daki haberi okuyanlar kına alıp zil takıp oynayabilirler!

Tıklayınız: "İşte Ergenekon Davası Kararları"

***

Ben, yaklaşık olarak beş yıldır süren "Ergenekon Terör Örgütü Dâvâsı" üzerine herhangi bir yazı yazmamaya, bir yorum yapmamaya büyük bir özen gösterdim. Böyle davranmamın asıl nedeni, "devam etmekte olan dâvâyı etkilememe düşüncesi" değildi. Ben doğam gereği sürmekte olan dâvâlar hakkında da yazı yazan biriyim... Nasıl ki, hemen hemen hiçbir zaman için asla oy kullanmadığımı dile getirip, "oy kullanmama cezası" hışmına uğrama olasılığından korkmuyor isem, sürmekte olan dâvâlar hakkında da görüş belirtmekten, zerre kadar olsun asla korkmuyorum. 

Ancak, "Ergenekon Dâvâsı" nedeniyle gözaltına alınan, tutuklanan ve çeşitli nedenlerle örselenen kişi ve kuruluşların tümüne uzak bir dünya görüşüne sahip olduğum için, sürmekte olan ve kişilerin özgürlüklerini bukağı altına alan süreçte, karşı olduğum kişi ve kuruluşlar hakkında olabildiğince haber ve yorum yapmadım. Çünkü, bence, mağdur olana asla "vurmamak" gerekir. "Ergenekon Dâvâsı"nda beraat ve/ya tahliye bekliyordum. En azından umudum bu yöndeydi... Beraat eden, tahliye olan kişiler hakkında, önemli ideolojik saptamalarım olacaktı... Ancak, sonuç benim umduğum gibi çıkmadı ve ben, tüm koşulları göz önünde bulundurarak, şimdilik kaydıyla, "Ergenekon Dâvâsı" mağdurları ile ilgili olarak yorum yapmaktan kaçınıyorum... Ne var ki, şu kadarını da söylemek istiyorum: Böyle ağır cezalar alan kişilerin, bu cezaları hak ettikleri kanısında değilim. İnanın üzüldüm!... Hem de çok üzüldüm!!!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz