20 Ağustos 2013 Salı

Delikanlı ve yiğit adam ad vererek "şarlatan" der; Kemâl ad verecek mi?

Kemâl Başar Devlet imkanlarıyla sahne indirip kaldıran, sahneye araba sokmayı, 100 kişilik oyunu marifet sayan ŞARLATANdır. Niteliktir önemli olan..

Hilmi Bulunmaz - LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin sahibi Nihat Haluk Bilginer, "Oyuncuların çoğu YAVŞAKtır genellikle..." deyince, Kemâl Başar da içinde olmak üzere, bu kem söz karşısında, hiçbir kimse çıkıp da, bu kem sözün sahibine, delikanlı ve yiğit bir adam gibi "YAVŞAK" demedi, diyemedi... Bu kem sözün sahibine, yalnızca ben "YAVŞAK" dedim, diyebildim ve bunun sonucunda birçok kez polis karşısına, savcı karşısına, yargıç karşısına çıkmakla birlikte, defalarca mahkûm oldum. Mahkûm olduğum dâvâlardan birinde tam tamına iki yıl hapsim istendi ve dâvâ sonucunda hapse mahkûm oldum. Ancak ben, delikanlı ve yiğit bir adam olduğum için, hapis mahkumiyetinden bile tırsmayıp asla bir milim olsun geri adım atmadım... Sorumu yineliyorum: Ortaya karışık bir dille "ŞARLATAN" sözünü sarf eden Kemâl Başar, tıpkı benim gibi ad vererek, "ŞARLATAN" yönetmenlerin kimler olduğunu delikanlı, yiğit adam gibi belirtecek mi? Örnekse, İstanbul Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Şakir Gürzumar'ın "Ölüleri Gömün" oyununda tavana dek kaldırdığı dev haç eylemi, Başar'a göre "ŞARLATAN" bir eylem mi?!...

***

Not: Kemâl Başar'ın "şarlatan"ını, "ŞARLATAN" hâline biz getirdik!