30 Ağustos 2013 Cuma

Açık havada ağaçların altında roman okumak ruh sağlığına iyi gelebilir!

Bulunmaz, Reşat Nuri'nin "Akşam Güneşi"ni okuyor... (Fotoğraf: Fikriye Bulunmaz)

Benim ruh sağlığımı bozabilen sadece iki neden var! Bunun biri roman okuyamamak, bir diğeri de köpek gezdirememek. Ben, genelde sanatın, özelde edebiyat sanatının gelişebilmesi için mücadele verirken (örnekse "Theope"ye iftira atıldığında bu iftiraya kendime atılmış bir iftiradan bile daha yiğitçe karşı çıktığım için) başıma çorap örülmek istendi. Ne var ki benim sanatsal yüreğim hiçbir yılgınlığa pabuç bırakmayacak kumaştan olduğu için, bendeki inat çivisini herhangi bir keser bir milim bile olsun yerinden oynatamadı. Beni insanlıktan uzaklaştırıp, kendilerine benzer yapmaları için büyük bir mücadele veren tiyatral faşistler, düzenlemiş oldukları çeşitli LİNÇ KAMPANYALARI ile beni duyamaz, göremez ve konuşamaz duruma getirmek istediler. Yanıldıkları durumsa şuydu: 


Ben, bilimsel sosyalizmden aldığım kıvılcımla yakmış olduğum estetik kavga ateşi nedeniyle, yenilmezlik mertebesine yükselebilmiş dayanıklı bir devrimci sanatçıyım. Avukat, asılsız ihbar, basın, polis, savcı, yargıç baskılarının bana hiç işlemediğini bilmelerine karşın, benim zamanımı çalan Hades Çocukları, böylece, benim en çok sevdiğim "roman okuma ve köpek gezdirme" eylemlerimi ilga ve imhâ etmek istediler. Bunda da kısmen başarılı oldular. Uzun bir zaman, "roman okuma çabam" parçalı bulutlu seyrederken, çok sevdiğim köpeklerimden biri (Tarçın) çalındı! Ayrıca, diğer köpeğim Toprak ile gerektiği gibi ilgilenemedim. Ne var ki, epey zamandır oburca roman okuyup, delikanlıca köpek gezdiriyorum! Anlayacağınız, ruh sağlığım hızla, hem de şimşek hızıyla düzeldi. Şimdi sırada yepyeni dâvâ başvuruları var. 4 Eylül 2013 Çarşamba günü önce Tayland ve ardından Çin'e gidip, yirmi gün eğleneceğim. Ülkeme döner dönmez... Vay "ENTELEKTÜEL FAŞİZM EYLEMİ" militanlarının hâline. Onların yerinde kesinlikle olmak istemezdim. Hayır, yok canım, yalnızca mahkemelerde süründürmekten bahsetmiyorum!... Üstelik de olağanüstü büyük paralarla "MANEVÎ TAZMİNAT DÂVÂLARI" başlatacağım! 1100 kişiden hiç kimse asla "UYARMADI" demesin!!!...

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz