19 Temmuz 2013 Cuma

Bulunmaz: YAVŞAK sözü karşısında susan YAVŞAK olmayı hak eder...

Hayat üzerine, sanat üzerine ve tiyatro üzerine söyleyecek o kadar çok sözüm var ki! Neredeyse gün yirmi dört saat yazı yazmama karşın hayat hakkında, sanat hakkında ve tiyatro hakkında sarf edeceğim sözlerimin yalnızca bir kısmını dile getirebiliyorum. Bâzen sözlerim beni boğuyor!

Hayatın, sanatın ve tiyatronun her alanına iyice vâkıf olduğum için, her alanda klavye tuşlarına basabiliyorum. Bunu yaparken de, tek bir amaç taşıyorum: Hiçbir alanda tuş olmamak... Biliyorum ki, karşımda hayat, sanat ve tiyatro sağcıları var... Kendi kılavuzunu oluşturan asla yılmaz!

Hayatımı, sanatımı ve tiyatromu ayakta tutarken, ben de, kendiliğinden dimdik ayakta durabiliyorum. Bunu, kılavuz olarak nitelediğim bilimsel sosyalizme borçluyum. Karşımdakiler o kadar iğrenç, o kadar zavallı ki, benim ikide bir yıkanmam gerekmiyor... Durgun sularda değil, fırtınalı okyanuslarda kulaç attığım için, hayat, sanat ve tiyatro gericilerine karşı çok rahatça kavga verebiliyorum. Ömrüm oldukça da kavga vereceğim!

Hayatı, sanatı ve tiyatroyu insancıllaştırmak için sanatsal etkinliklerde bulunduğunu sanan ve/ya savlayan insanlar, hayatı, sanatı ve tiyatroyu "es" geçebiliyorlar. Bunu nereden anlıyorum? Şuradan anlıyorum: Bir insan, oyunculuğun odak noktasındaki bir sanatta, tiyatroda soluk alıp verebiliyorsa, o insan, hiçbir zaman için "YAVŞAK" olmayı kesinlikle kabul edemez. Bir meslek grubuna, oyunculara, hiç de hak etmedikleri (Yoksa hak ediyorlar mı?) kem sözle hakaret edilip; "Oyuncuların çoğu YAVŞAKtır genellikle..." denilebildiğinde, bu kem söz karşısında önce yutkunup, sonra süt dökmüş kedi gibi susuluyor ise, o ortamda müthiş derecede büyük bir "YAVŞAK" olma hâlleri var demektir. Ben, sürekli olarak, hayata, sanata ve tiyatroya canımdan daha fazla değer verdiğim için, "YAVŞAK" sözünü, ânında, derhal, hemen ve de ivedilikle, iadeli taahhütlü olarak sahibine geri çevirdim. Bunun karşılığında da, onlarca kez tâciz edilerek, yine onlarca kez yargıç karşısına çıkarak, muhakeme edilmeyi göze aldım... Çünkü ben, hiçbir zaman için asla "YAVŞAK" olmadım, hiçbir zaman için "YAVŞAK" olmuyorum ve hiçbir zaman için "YAVŞAK" olmayacağım. Sosyalistler asla "YAVŞAK" olmazlar!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz