10 Haziran 2013 Pazartesi

LİNÇÇİ Mustafa Demirkanlı duruşmaya avukatsız gelmek zorunda kaldı

Avukatları hiç sevmeyen Bulunmaz davalara yalnız giriyor. (Foto: Cemal Bulunmaz)


T.C.
İSTANBUL
10. SULH CEZA MAHKEMESİ

DURUŞMA TUTANAĞI

DOSYA NO: 2012/1758
DURUŞMA TARİHİ: 10/06/2013
CELSE NO: 1.

HAKİM: İSMAİL ERMİŞ 42157
KATİP: TUĞBA ÇİFTÇİ 128147

Belirli gün ve saatte 1. celse açıldı. Sanık HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ, Müşteki MUSTAFA ŞÜKRÜ DEMİRKANLI geldi. Başka gelen yok. Açık yargılamaya başlandı. 

CMK.'nun 191/1. Maddesi uyarınca İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nın iddianamesinin kabulüne dair mahkememiz kararı okundu.

Sanık, Müşteki huzura alındı. Hüviyet tespitine geçildi.

SANIK: HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ,

MÜŞTEKİ: MUSTAFA ŞÜKRÜ DEMİRKANLI,


SANIK SAVUNMASINDA: "Ben, bu hususta hazırlıkta ifade verdim. Bu ifadem okunsun." dedi. Okundu. Soruldu: "Doğrudur, aynen tekrar ederim. Ben, atılı suçlamayı kabul etmem. Ben, daha önce, celse arasında da ayrıntılı 27/05/2013 tarihli yine delillerinde sunduğum 6 sayfadan ibaret dilekçelerimde de ayrıntılı olarak savunmalarımı yaptım. Buradaki beyanlarım aynen geçerlidir. Bunları tekrar ederim. Savunmalarımı kısaca özetlersem, atılı suçlamaları kabul etmiyorum. Söylenen LİNÇÇİ tabirleri bana aittir. Ancak, bunlar genel eleştiridir. Ben, bizzat sanığı hedef alarak, 'LİNÇÇİ OROSPU ÇOCUĞU' şeklinde hakaret içerebilecek bir beyanda bulunmadım. Bana ÖRGÜTLÜ BİR İFTİRA OLAYIYLA KARŞI KARŞIYAYIM. Bu dosyaya ilişkin 'LİNÇÇİ' kelimesinin bir HAKARET teşkil etmeyeceğine dair başka bir mahkemeden alınmış BİLİRKİŞİ RAPORUNU dosyaya sundum." dedi.

Sanıktan alınan 2 adet dilekçe, BİLİRKİŞİ RAPORU ve mahkeme belgelerinden oluşan evraklar alındı. Okundu. Dosyasına konuldu.

Sanıktan soruldu: "Hakkımda lehime olan hükümlerin uygulanmasını isterim. Öncelikle BERATİMİ isterim. ÇÜNKÜ BEN SUÇ İŞLEMEDİM. HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASINI KABUL ETMİYORUM." dedi.

Sanığın vaki sabıkaları bulunması nedeniyle hakkında TCK. 58. Maddesi'nin uygulanması ihtimaline binaen CMK. 226. Madde uyarınca kendisine ek savunma hakkı tanınarak soruldu.

SANIK EK SAVUNMASINDA: "Ek savunma için süre istemiyorum. Önceki savunmalarımı tekrar ederim. Ek savunmam bundan ibarettir." dedi.

Sanığa dosya içerisinde tutanak ve belgeleri okundu. Soruldu: "Aleyhime olan hususları kabul etmem." dedi.

Nüfus ve adli sicil kaydı okundu. Soruldu: "Doğrudur. Bana aittir." dedi.

MÜŞTEKİ ŞİKÂYETİNDE: Öncelikle davaya kabulüm ile, ben daha önce verdiğim şikayet dilekçesini ve savcılıktaki şikayet beyanımı aynen tekrar ederim, şikayetçiyim, cezalandırılmasını istiyorum, kendisi genellemelerin arkasına sığınarak bizlere sürekli hakaret etmektedir, daha önceki tekrarladığı "Linççi orospu çocuğu" sözüyle de beni kastettiğini açıkça ortaya koymaktadır. Bu hususa ilişkin 15 Mayıs 2010 - 09/06/2013 tarihleri arasındaki internet çıktısını ibraz ediyorum. Yine sanıkla ilgili başka mahkemeleri açılan dava dosyalarını da bildiriyorum, dedi. Bunları ikisini bir arada getirdim. Bu tarihler arasında yüzlerce hakaretlere maruz kalıyorum, dedi. Ben sanıktan davacı ve şikayetçiyim, dedi.

İbraz edilen belgeler alındı. Okundu, dosyasına konuldu.

GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:

1 - Sanıkla ilgili olan İstanbul 35. Sulh Ceza Mahkemesinin 2011/3131 ve 2011/3218 esas sayılı dava dosyalarının incelenip iade edilmek üzere dosyamız arasında celbine,

2 - Suçtan zarar görme ihtimaline binaen, CMK 237 ve devam maddeleri gereğince Şikayetçinin Katılan olarak duruşmalarına kabülüne,

Bu nedenlerle ve ara günlerin dolu olması sebebiyle duruşmanın 25/10/2013 günü saat 14:00 bırakılmasına karar verildi.

10/06/2013

Katip 128147                                                                                           Hakim 42157

---------------------------------------------------------------
*Bu belge 5070 sayılı kanun hükümlerince elektronik imza ile imzalanmıştır.

***

Not: Resmî belgedeki yazılar kırmızı değil! Belgedeki bâzı sözleri biz büyüktük!