26 Nisan 2013 Cuma

"Kramer Kramer'e karşı"dan esinlenme: "TİYATRO TİYATRO'ya karşı"

İnternet yazılarım başta olmak üzere, yazdıklarımdan yola çıkarak ciddi bir kitap hazırlamak istiyorum. HUKUKSAL LİNÇ KAMPANYASI, yüksek gerilimli süreçten alçak yoğunluklu bir sürece geçerse. hemen üzerinde yoğunlaşacağım kitabın adını bile doğru dürüst düşünebilme dinginliğine sahip değilim. Düşüncelerimi, davranışlarımı, eylemlerimi, izlediklerimi, polemiklerimi, tartışmalarımı ve daha önemlisi davalarımı konu edineceğim kitabımın içeriği, kanıksanmış tiyatro anlayışına karşı "aykırı yazılar" bağlamında seyredecek!... Ne yazık ki, kitabımın adı üzerinde bile ancak saniyelerle ifade edilebilen kısa zaman dilimlerinde düşünebildiğim için, şimdiye dek, kitabımın adı sürekli olarak değişti... 

Sırasıyla; "DAVALARIM""TİYATRO DAVALARIM", "BENİM DAVALARIM" ve "BENİM TİYATRO DAVALARIM" adlarıyla andığım kitabıma şunları uygun görüp, grafiker kızıma göndermiştim:


Tiyatro

Tiyatrom
Benim Tiyatrom
Benim Tiyatrolarım
Kavga
Kavgam
Benim Kavgam
Benim Kavgalarım
Davam
Vahşî Tiyatro
Vahşî Kapitalizm Vahşî Tiyatro
LİNÇ KAMPANYASI
LİNÇ KÜLTÜRÜNE KARŞI TİYATRO
LİNÇ KAMPANYASI ALTINDA TİYATRO KAVGASI
Dört Yüz Yıldır Dünya Sahnelerini Kirleten Shakespeare Secde Edenlere Karşı Tiyatro Kavgam
Shakespeare Çocuklarına Karşı Benim Tiyatrolarım

Grafik sanatçısı kızım Cemre Eylül Bulunmaz, sıralamış olduğum bu adların çoğunu beğenmemekle birlikte, bâzı adlar için derkenar düştü:


Tiyatro

Tiyatrom
Benim Tiyatrom
Benim Tiyatrolarım
Kavga
Kavgam
Benim Kavgam
Benim Kavgalarım
Davam
Davalarım
Benim Davalarım
"Bunların hiçbiri ilgi çekici değil!"

"BENİM TİYATRO DAVALARIM" 

"Üzerinde düşünülüp, geliştirilebilir..."

"VAHŞÎ TİYATRO" 

"En iyisi."

"VAHŞÎ KAPİTALİZM VAHŞÎ TİYATRO" 

"İlgi çekici."

"LİNÇ KAMPANYASI" 

"Olabilir. Ancak, tiyatroyla ilgisi düşünülmeli!"

"LİNÇ KÜLTÜRÜNE KARŞI TİYATRO" 

"Olabilir."

"LİNÇ KAMPANYASI ALTINDA TİYATRO KAVGASI" 

"Kitap isminden çok yazı başlığı gibi..."

"DÖRT YÜZ YILDIR DÜNYA SAHNELERİNİ KİRLETEN SHAKESPEARE'E SECDE EDENLERE KARŞI TİYATRO KAVGAM"

"SHAKESPEARE ÇOCUKLARI'NA KARŞI BENİM TİYATROLARIM"
"Çok uzun akılda kalıcı değil"

***


26 Nisan 2013'ün 27 Nisan'a bağlanan gecesi sabahlayıp, sürekli olarak yazı yazarken, bir yandan da yeni kitabımın adı üzerinde kafa patlattım. İkide bir elektriklerin kesilmesi nedeniyle yazı yazmaya aralar verdikçe, kitap adının üzerinde yeniden yoğunlaştım. Sabah dörtte yatağa uzanıp, "Hiç olmazsa iki saatlik bir uyku çekeyim..." diye düşünürken, kafamın içinde volta atarak kuyruklarını sürekli bir biçimde birbirine tokuşturan tilkiler nedeniyle asla bir türlü uyuyamadım ve müezzinlerin "Allahu Ekber" sesleri birbirine karıştığında "Buldum, buldum!" diye bağırdım. Yandaki odada film izleyen kızım fırlayarak, "Neyi buldun?" diye sordu. 


Ben, "TİYATRO TİYATRO'ya karşı" diye haykırınca, "Ha anladım, kapak tasarımını yapmaya başlayabilirim!..." deyip filme geri döndü...


Şimdilik kaydıyla, kitabımın adı bu! Ancak, bir çekincemiz var: "Kramer Kramer'e karşı"dan esinlenme yada çalma söz konusu olabilir mi? Ben, her ne kadar, kitabımın adını haykırdığım ânda bu ilginç film aklıma hiç gelmemiş olsa da, sabahleyin rastladığım "bir kitap kurdu" arkadaşıma kitabımın adını muştuladığımda; "Ha, anladım!... 'Aykırı yazılar' değil mi? Sana yakışır da, 'Kramer Kramer'e karşı' gibi olmuş." Kafamda şimşekler çakıp, yıldırımlar düşerken, büyük bir fırtınayla karşı karşıya kaldım. Düşündüm, düşündüm, düşündüm... Ve hâlâ düşünüyorum... 


"TİYATRO TİYATRO'ya karşı" adı içime iyice sinerse, hazırlamaya başladığım dosyayı, bu adla kitaplaştıracağım; sinmezse değiştireceğim!


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz