27 Şubat 2013 Çarşamba

LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Tiyatro... Tiyatro... Dergisi Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Şüpheli Sanık Davalı Mustafa Şükrü Demirkanlı'nın, İstanbul 1. Asliye Hukuk Mahkemesi kanalıyla 25.000,00 TL manevi tazminat parası istediği "Theope" adlı oyunun yazarı ve "Ölüleri Gömün" oyununun çevirmeni Coşkun Büktel'in, tazminat davası nedeniyle hazırladığı savunmaya on iki saatlik bir katkıda bulunmak için ciddi bir mesai harcayan Sosyalist OYUN Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Bulunmaz Tiyatro - İstanbul Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, yayınımızın aksamasına neden oldu!...

Dün akşam sekizle on iki  ve bugün de gündüz on iki ile sekiz saatleri arasında, Coşkun Büktel'in, LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Tiyatro... Tiyatro... Dergisi Yayın Yönetmeni ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Şüpheli Sanık Davalı Mustafa Şükrü Demirkanlı'nın açmış olduğu tam tamına 25.000,00 TL'lik manevi tazminat davasına karşı kılı kırka yararak hazırladığı savunmasına katkıda bulundum. Hazırlanan bu ciddi savunmanın esas emeği yazar Coşkun Büktel'e ait. Ben, sadece ve yalnızca deneyimlerimin bana sağladığı hukuksal olanaklarımla katkıda bulundum... Her şeye karşın, on iki saatlik bir mesaim bu katkıya harcandığı için, okurlarıma karşı sorumluluklarımı layıkıyla yerine getiremedim... 

İşte ceset hâlindeki çürümüş Türk tiyatro dünyası bu durumda...


Siz, herhangi bir demokrat, devrimci, doğrucu, dürüst, sosyalist tiyatro eylemliliği içerisine girmeye niyetlendiğinizde, karşınızda her türlü gerici tiyatro barikatı kuruluyor. Sizin yaptığınız tiyatro eylemliliği, zaman zaman resmî baskıyla karşı karşıya gelmekle birlikte, bazen de, hattâ daha çok sivil baskıyla karşılaşıyorsunuz. 


Bizim hakkımızda düzenlenen BİRİNCİ LİNÇ KAMPANYASI, İKİNCİ LİNÇ KAMPANYASI ve tabiî ki HUKUKSAL LİNÇ KAMPANYASI, bütün yiğitçe karşı çıkışlarımıza karşın, bugün bile, etkisini bütün karanlık yoğunluğuyla devam ettiriyor hâlâ!...


Ben, tiyatro yapmak için harcadığım emeğin, mesainin çok daha fazlasını HUKUKSAL LİNÇ KAMPANYASI eylemine karşı harcıyorum. Böylece, zengin hukuksal deneyimlerimi, herkesle olduğu gibi, Coşkun Büktel'le de tabiî ki paylaşmak zorundayım!...


Ancak, o zaman da, okurlarıma karşı sorumluluğumu tam olarak yerine getiremiyorum... HUKUKSAL LİNÇ KAMPANYASI sürecinde okurlarımı ihmâl etmek zorunda kaldığım için onlardan son derecede özür diler, Büktel'in davasını izlemelerini öneririm...


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz