29 Ocak 2013 Salı

Türkiye'deki Türk tiyatro dergileri neden okunmuyor? Dergiler mi tiyatroculara Fransız, tiyatrocular mı dergilere Fransız? Yoksa?...

Tiyatro işiyle iştigâl eden kişilerin İnternet ortamında cirit attığı bir süreçte, onların yazdıklarını izlerken, tiyatro dergilerinden hemen hemen hiç bahsetmediklerini, bu konuda iki kelâm etmediklerini sürekli olarak gözlemliyoruz. Onların bu ilgisizliğinin nedenini bir türlü anlayamıyoruz. Acaba, Türkiye'deki Türk tiyatro dergileri neden hiç okunmuyor? Tiyatro dergileri, neden birkaç yüz tirajın ötesine geçmekte çok zorlanıyor? Bu dergiler, iyi okur oluşturma gücüne sahip olmamakla birlikte, nasıl oluyor da resmî tiyatro kurumlarından reklâm adı altında avuç dolusu para (avanta, bahşiş, diş kirası, iane, iaşe, sadaka, sus payı) alabiliyor? Yoksa bu dergiler, sadece ve yalnızca kasalarını, keselerini doldurmak için mi yayınlanıyor? Peki, tiyatrocu kişiler, bu dergileri okuyup, bu dergileri odak noktası olarak alıp neden ciddi tartışma kültürü oluşturmuyorlar? Türkiye'deki Türk tiyatro dergileri ve Türk tiyatrocular, kendilerine, birbirlerine ve halka Fransız mı hâlâ?

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz