12 Ocak 2013 Cumartesi

Melih Anık'ın bir tiyatro eleştiri klasiği olan yazısından bir tadımlık!

Ticari Başarı

Oyunların kapalı gişe oynaması ticari bir başarıdır. Örneğin, 30 gün içinde 10 defa oynarsanız, 3 ay kapalı gişe oynama; 3 ay sonrasına bilet satmakla talebi kışkırtma şansınız da yükselebilir.

Ya da TV'de çok tutulan bir dizi oyuncusunu tiyatronuzdaki bir oyunda misafir etmeniz de başarılı bir taktik olabilir.


Toplumun zaaflarını kullanmak da bir yoldur, medyada "editoryal" köşeler açmak ve abartılı alkışlar da...


Gösterilere ilgi çekmek için yapılanlar, "bir pazarlama başarısı" olarak algılanabilir (hatta sonuçlanabilir) ama tutulan yolun, uzun vadede, tiyatromuz üzerindeki muhtemel etkilerini kamunun dikkatine sunuyoruz.


Tiyatrolarımızın ilgi görmesini elbette isteriz. Ancak tüm strateji ve taktiksel planlamalarda "Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olma" riski de vardır. Bu anlamda tiyatro dünyamıza, dönemsel "başarı"lar için seyirciyi sonuna kadar "kullanmamalarını" öneririz.


***


Oyun'un notu: Bazı sözcükleri kırmızı ile biz belirginleştirdik!

***

Bir tiyatro eleştiri klasiği olan bu yazıyı mutlaka okuyunuz:


"Oyun Atölyesi - Testosteron: Soytarılar Panayırı"

***


Ayrıca bakınız:


Haluk Bilginer'in işleri, Hilmi Bulunmaz'a sarktıktan sonra bozuldu!


LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Oyun Atölyesi'nin sahibi Shakespeare Çocuğu Haluk Bilginer, LİNÇÇİ Kemal Aydoğan'ın rejisini beğenmemiş olmalı ki, "Testosteron"un yeni rejisini Celal Kadri Kınoğlu'na yaptırıp, LİNÇÇİ Orhan Aydın'ı bile oynatmış!...


Sosyalist Sanatçı Hüseyin Hilmi Bulunmaz, Nehir Güneş'in yazdığı aşağıdaki tweet'i okuyunca hemen şöyle söyledi: "Türkiye Tiyatro Tarihi (TTT) için en gürültülü rezâlete (LİNÇ KAMPANYASI) imza atan Oyun Atölyesi'nin yaptığı oyunların tümü rezâlete yazgılıdır!"


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, LİNÇÇİ Kemal Aydoğan'ın aşağıdaki zırvasını okuyunca dedi ki: "'Türkiye'de baskıcı bir iktidar yok.' diyebilecek kadar gerçeklerden kilometrelerce uzak yaşayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin çok eskimiş yönetmeni LİNÇÇİ Kemal Aydoğan, 'Devlet Tiyatroları faşisttir' diyebilecek kadar ileriye sıçrayıp, yepyeni bir 'tiyatro sanatı felsefesi' oluşturuyor!"


Melih Anık, LİNÇÇİ Kemal Aydoğan'ın adını bile ağzına almıyor!

LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin gerçek yüzünü görmek için okuyunuz!