11 Ocak 2013 Cuma

LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin camı kötü dağıttığını sevinçle öğrendik!

Bu işler hep böyledir; zulüm yapan zulüm görür... 1299 yılında Osmanlı İmparatorluğu'nun kurulmasından bu yana, belki de daha öncesinden başlayarak, bu topraklardaki tiyatro evreninde, hiçbir zaman için bir LİNÇ KAMPANYASI düzenlenmemişti. Ancak, William Shakespeare Çocuğu Nihat Haluk Bilginer'in ünlü tiyatrosu Oyun Atölyesi'nin de LİNÇ imzası verdiği bir LİNÇ KAMPANYASI düzenleyen 1100 KİŞİLİK KİŞİLİKSİZ LİNÇÇİ KİŞİ, ağır ağır, yavaş yavaş camı kötü dağıtıyor!...

Tiyatroyu bir sanat olduğu için değil, kadın için, para için, ün için kullananlar, tabii ki, kötücül amaçlarını bir zulümle taçlandırmış olmalılar. Söz konusu olan sentetik bilinçle beslenmiş yapay bir tiyatroysa, tabii ki, bir LİNÇ KAMPANYASI düzenlemek hiç de zor olmasa gerek canım. Türkiye tiyatrosunun ahlâkını, bilincini, edebini, estetiğini, etiğini, namusunu, onurunu, şerefini koruyup kollamak için ömürlerini tiyatral kavgaya yatıran Coşkun Büktel'le Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını ilelebet ilga ve imhâ etmek düşüncesiyle bir araya gelenlere moral güç veren LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin sahibi ve LİNÇÇİ Kemal Aydoğan'ın o zamanki patronu Nihat Haluk Bilginer'le birlikte duruşma salonunda karşıma çıkıp, çok titrek bir sesle zulmünü besleyen LİNÇÇİ Kemal Aydoğan, LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin biricik, tek, yegâne yönetmeniyken, anladığım kadarıyla, yüz yüze gelip iki kelâm bile edilmeden kirli bir kağıt mendil gibi LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin tozlu paspasının üzerine fırlatılarak, bozuk para gibi harcanmış!

Daha önce bana noter onaylı ihtarname gönderip, beni defalarca savcılığa şikâyet etmekle birlikte, sürekli olarak beni dava eden bu ikili (Kemal Aydoğan - Nihat Haluk Bilginer) benim bu yazımın yayınlanmasıyla birlikte, derhal yeni bir dava açtırabilir. Ben, nasıl ki, iki (rakamla 2) yıl hapsim istenirken ve altı (rakamla 6) ay hapis cezası alırken, bu ikilinin karşısında bir milim bile eğilmeyi aklımın ucundan asla geçirmediysem, bu yazının yayınlanmasıyla birlikte beni dava edecek Kemal Aydoğan - Nihat Haluk Bilginer karşısında hiçbir zaman kesinlikle eğilmem. Çünkü ben, gücümü, emperyalist kültür taşıyıcısı asalak William Shakespeare'den değil, emperyalist kültüre karşıt Lev Nikolayeviç Tolstoy'dan alıyorum!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz

***

HALUK BİLGİNER'İ ZOR GÜNLER BEKLİYOR!

Aşkın Nur Yengi'den ayrıldıktan sonra Zerrin Tekindor ile aşk yaşadığı iddia edilen Haluk Bilginer'i zor günler bekliyor.

Haluk Bilginer ile 22 yıldır birlikte çalışan ve Othello (2004), Testosteron (2008), 7 Şekspir Müzikali (2009), Macbeth (2010), Antonuis ile Kleopatra (2012) gibi çok önemli oyunların yönetmeni Kemal Aydoğan ve oyun atölyesi ekibi tiyatrodan ayrıldı. İşte Aydoğan’ın açıklamaları;

- Hem benim ayrılığım hem de ekibin ayrılığında karar sadece bize ait değildir. Haluk Bilginer de artık bizimle çalışmak istemedi. Bunun üzerine ben ve Selçuk Aydoğan'ın ardından sahne tasarımcısı, ışık tasarımcısı, sahne amiri, tiyatro yöneticisi, gişeci, bardan sorumlu arkadaşımız olmak üzere 7 kişi -

- Nitelik için istenen disiplin, ilke için konulan kurallar işlememe, suistimal edilme tehlikesiyle karşılaşırsa kurumların varlığı için büyük bir tehdit oluşturur. Bu bağlamda Haluk Bilginer ile aynı şeyleri düşünmez, aynı tarafta durmaz olduk. Bizim için hem tiyatro, hem de Oyun Atölyesi kimsenin kişisel vitrini değildir.

- En son aşamada yüz yüze gelip konuşmadan ayrıldık. Birbirini çok iyi tanıyan, serde hem abilik-kardeşliğin hem de dostluğun olduğu bir ilişkide "konuşmadan ayrılmak" tavrı yakışık almadı.

VATAN

(Kaynak: Yerel Gündem)