10 Ocak 2013 Perşembe

Tiyatro dergilerine reklâm adı altında avuç dolusu para (avanta, bahşiş, diş kirası, iane, iaşe, sadaka, sus payı) vererek, tiyatro kamuoyuna nesnel gerçekleri değil, kendi çıkarlarına uygun gerçekleri yansıtan Devlet Tiyatroları, İstanbul Devlet Tiyatrosu reklâm kulelerini ticarî kuruluşlara ısrarla peşkeş çekiyor hâlâ!!!

Hilmi Bulunmaz, İDT reklâm kulesi nöbetinde!... (Foto: Cemal Bulunmaz)

Türkiye Cumhuriyeti, cici demokrasi oyunu oynarken, hükümete bağlı kurum ve kuruluşlar halkın çıkarı için değil, kendi kurum ve kuruluşlarının başındaki cici bayların ve cici bayanların çıkarı için toplumsal etkinlikte bulunuyor. Örnekse, Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü, halkın çıkarına değil, kendi kurumunun başındaki kişinin çıkarına yarar sağlayan tiyatro dergilerine reklâm adı altında avuç dolusu para (avanta, bahşiş, diş kirası, iane, iaşe, sadaka, sus payı) vermeyi, anasının ak sütü gibi helal sanıyor. Tiyatro dergilerini reklâm biberonuyla besleyen Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü, bütçesindeki (tiyatro dergilerine anlamsızca ve gereksizce verdiği reklâm paralarından kaynaklanan) yapay açığı giderebilmek için, palyatif çözümlere yönelerek, aslında kendisine ait ve kendi oyunlarının tanıtımı için inşa edilmiş İstanbul Devlet Tiyatrosu reklâm kulelerini ticarî kuruluşlara peşkeş çekmeye devam ediyor!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz