8 Ocak 2013 Salı

Hilmi Bulunmaz, dört günlük Hindistan gezisinden çok hoşnut oldu!

Türkiye'de tipi varken, Hindistan'da güzel hava... (Fotoğraf: Cemal Bulunmaz)

Ben, ekonomik ilişkilerim ve toplumsal konumum gereği, sık sık dünyanın birçok yerini geziyorum. Bazı seyahatlerimde düşünsel ve tinsel sıkıntılar yaşasam da, genelde Uzak Doğu ülkelerine ve özelde Hindistan'a yaptığım seyahatlerde son derecede rahat bir ruh durumuna bürünüyorum. Bu durumdan da gayet hoşnutum!

Hindistan'ın Mumbai kentine gitmek için bindiğimiz Türk Hava Yolları uçağı havalanıp burnunu göğe saplandığında, tarih 4 Ocak 2013'ü gösteriyordu. Hava ne sıcak, ne de soğuktu. Hindistan'daki havanın sıcak olduğunu bildiğimizden, üzerimize sadece incecik yazlık gömlekler giyip yola çıktığımız için, İstanbul'a geri dönüşte tipiyle karşılaşacağımızı hiç sanmıyorduk. Ne var ki, daha önce de yazmış olduğum gibi, Hindistan'daki çok sıcak ve rengarenk hayat alanının bizde oluşturduğu devasa rahatlama sonucuyla birlikte geldiğimiz İstanbul'da varlık gösteren tipi, beni grip hastalığına tutsak ederek, devinimlerimin iyice sarkmasına neden oldu tabii!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz