4 Ocak 2013 Cuma

ey sis

fotoğraf: cemal bulunmaz

bugün ülkemden kopuyorum yine
yüreğimdeki ülkeme gidiyorum sessizce

terk edip orayı buraya döndüğümde ağladığım

milyonlarca umudu kendi yazgısına bıraktığım 
benim terime damla damla kına yakan yoksul ülkem 
daha terim soğumadan hemen döneceğim buradaki dağlara
yüreğimin en büyük parçasını ekeceğim ıtır kokulu toprağa

bugün ülkemden kopuyorum yine

yüreğimdeki ülkeme gidiyorum sessizce

ağlıyor arkamdan kargalar saka kuşu serçe illâki güvercin

ağlayacak arkamdan zebra ispinozu bülbül fiyu ak pelikan
ey sen insanları yutan sis gözlere mil çekiyorsun durmadan
kurt puslu havayı severmiş karganın sisli kanatlarında kan
yüreğime ülke bilinci aşılamayan toprak kaskatı kavgadan

bugün ülkemden kopuyorum yine

yüreğimdeki ülkeme gidiyorum sessizce

konacak bir avuç toprak yok havada kalır duygular

vatan dediğin nedir ki küçücük bir  toprakta sağanak
vatanı toptan alıp perakende satıyorlar yavaş yavaş
vatan büyük vatan ağır vatanda her daim gözyaşı var
bunca sınır böyle sorun hangi fırtınaya dayanacak

hilmi bulunmaz

dört ocak iki bin on üç