Yazan: F. Kafka
Çeviren: K. Şipal ve T. Turan çevirilerinden derlenmiştir
Oynayan: Filiz Bozkuş
Yöneten: Saim Güveloğlu
Kostüm: Kübra Ateş
Görsel İletişimsel Tasarım: S. Berk İlhan
Boş Sahne'nin Gözünden
F. Kafka'nın Akademi İçin Bir Rapor isimli öyküsü insana dönüşmüş eski bir maymunun geçmiş yaşamına ilişkin bir rapordur. Öykü (ya da rapor) maymun-insanın ağzından akademi üyelerinin daveti üzerine onlara hitaben yazılmıştır. Boş Sahne olarak oyunu bir oyuncunun öyküyü anlama çabası olarak tasarladık. Oyuncu bir maymunu, insanı ya da maymun-insanı temsil etmez, tutarlı bir karakter oluşturmaya çabalamaz; oyuncu olarak sahnededir. Öyküyü okurken bedeninde oluşan itkilere yol verir ve bu itkilerin dönüşeceği fiziksel eylemleri araştırır. Başka bir deyişle tekil bir okuyucu deneyimini sahnede seyirciyle birlikte yeniden deneyimler; Kafka deneyimini.
Öyküyü sahneye taşırken Kafka'nın minör edebiyatından fazlaca etkilendik. Bu edebiyatın tiyatrodaki karşılığını araştırmaya devam edeceğiz.
(Kaynak: Boş Sahne)
***
Ayrıca bakınız:
Melih Anık, âdeta sipariş üzerine yazan eleştirmene dikkat çekiyor!
Çeviren: K. Şipal ve T. Turan çevirilerinden derlenmiştir
Oynayan: Filiz Bozkuş
Yöneten: Saim Güveloğlu
Kostüm: Kübra Ateş
Görsel İletişimsel Tasarım: S. Berk İlhan
Boş Sahne'nin Gözünden
F. Kafka'nın Akademi İçin Bir Rapor isimli öyküsü insana dönüşmüş eski bir maymunun geçmiş yaşamına ilişkin bir rapordur. Öykü (ya da rapor) maymun-insanın ağzından akademi üyelerinin daveti üzerine onlara hitaben yazılmıştır. Boş Sahne olarak oyunu bir oyuncunun öyküyü anlama çabası olarak tasarladık. Oyuncu bir maymunu, insanı ya da maymun-insanı temsil etmez, tutarlı bir karakter oluşturmaya çabalamaz; oyuncu olarak sahnededir. Öyküyü okurken bedeninde oluşan itkilere yol verir ve bu itkilerin dönüşeceği fiziksel eylemleri araştırır. Başka bir deyişle tekil bir okuyucu deneyimini sahnede seyirciyle birlikte yeniden deneyimler; Kafka deneyimini.
Öyküyü sahneye taşırken Kafka'nın minör edebiyatından fazlaca etkilendik. Bu edebiyatın tiyatrodaki karşılığını araştırmaya devam edeceğiz.
(Kaynak: Boş Sahne)
***
Ayrıca bakınız:
Melih Anık, âdeta sipariş üzerine yazan eleştirmene dikkat çekiyor!