1 Kasım 2012 Perşembe

M. Anık'ın "Kemâl Başar’ın Romeo ve Jüliet İsyanı"ndan tadımlık!


Oyun Atölyesi Antonius ile Kleopatra oyununda Enobarbus'u oynayan oyuncunun ayrılmasıyla oyuna Enobarbus'suz devam etmektedir, seyirci de bunu önemsememekte ve oyuna bilet almaya ve de "bayılmaya"  devam etmektedir. Ülkemizde bu tür bir örneğin var olması bence utanç vericidir ama tiyatro camiasının, basın mensuplarının ve eleştirmenlerin suskunluğuna bakarak durumu "normal" karşılamamız ve alışmamız gerektiği anlaşılır. Elbette Romeo ve Jüliet’in Jüliet’siz oynanması düşünülemez. Ama Enobarbus'suz Antonius ile Kleopatra’ya susan, farkına varmayan, umursamayan basın mensupları, eleştirmenler ve  tiyatro camiası ve de seyirciler  Jüliet’siz Romeo ve Jüliet’i de "seyreder". Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, seyirciye haksızlık yapılmasını istemiyorsak onu önemsediğimizi göstermek istiyorsak Oyun Atölyesi'nin ayıplı ürününe ve seyircinin kandırılmasına da itiraz etmeliyiz. 

(...)

Sayın Kemâl Başar, bana da gönderdiğiniz  mesajı gönderdiğiniz basın mensupları, eleştirmenler Enobarbus'suz Antonius ile Kleopatra'ya bilet alan seyircinin kandırılmasına ve haksızlığa uğramasına ne tepki gösterdi ki sizin bu şikâyetinizi duysun ve de tepki versin! 

Yazının tamamını okumak için TIKLAYINIZ!